تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 62533
تقاضای تولید کنندگان ارگانیک از دولت

تخصیص یارانه برای گسترش محصولات ارگانیک

زیست انلاین :هیچ یارانه ای به محصولات ارگانیک تعلق نمی گیرد این در حالی است که این یارانه خرج سم و کودی نه تنها زمین را از بین می برد بلکه بسیاری از بیماری ها را نیز با خود دارند .
تخصیص یارانه برای گسترش محصولات ارگانیک

یعقوب بابایی که سالها است انار ارگانیک تولید می کند با گله از این مساله می گوید: بیش از ۲۰ سال است که انار ارگانیک تولید می کنیم و تمام آفات باغ را به روش مکانیزاسیون و تله گذاری از بین می بریم اما در این مدت هیچ حمایتی نشده ایم در حالی که این انتظار می رود که به جای سم و کودی که ما استفاده نمی کنیم سهم این یارانه در بخش ارگانیک به تهیه ابزار مورد نیاز در باغ ها و مزارع اختصاص پیدا کند.
وی که سابقه طولانی در تولید محصولات ارگانیک دارد در ادامه می گوید : از سال ۸۰ گواهی تولید محصول ارگانیک را دریافت کرده ایم و از سال ۸۶ هم گواهی بیوسان گواه داریم
بابایی با اشاره به اینکه تا چند سال پیش، بیشتر محصولات در کشور به صورت ارگانیک تولید می شد به زیست آنلاین می گوید : از زمانی که کشاورزان تصمیم گرفتند محصول بیشتری تولید کنند و زودتر محصولشان به دست بیاید بحث ارگانیک کم رنگ شد و مصرف کود و سم رواج پیدا کرد .
این تولید ارگانیک در ادامه می گوید :در تولید انار خیلی راحت می توان محصول را ارگانیک کرد اما خیلی از تولید کنندگان این کار را انجام نمی دهند و برای از بین بردن آفات روی بذر آن در گلوگاه سم و کود می ریزند .
وی در ادامه توضیح می دهد : شاید در ظاهر جز تاج انار که می توان از روی آن محصول ارگانیک را با غیر ارگانیک از هم تشخیص داد، تفاوتی بین انار ارگانیک و غیر ارگانیک وجود ندارد اما در کیفیت و مزه و طعم تفاوت های اساسی دارند .
صاحب باغ انار بابایی در مورد بازار مصرف و نوع فروش محصولات تولیدی اش می گوید : امسال مقداری از تولیدات باغ انار صادر شد و بقیه این محصولات در فروشگاهی که خودمان داریم وعرضه کننده انار ارگانیک است به فروش رفته است . از سوی دیگر یکی از شرکت های تولید کننده شربت بیشتر ،محصولات انار ارگانیک را خریداری کرده است و قرار است آب انار ارگانیک تهیه و به فروش برساند. اما با این وجود محصولات ارگانیک هنوز مشتری خودش را پیدا نکرده است و باید بر روی استفاده از این محصولات فرهنگسازی شود.
وی با اشاره به اینکه سالها است انار ارگانیک تولید می کنند در ادامه می گوید : تفاوت قیمت محصول ارگانیک با محصولات ارگانیک ۳۰ درصد است اما این مقدار نمی تواند پاسخگوی هزینه های بالای ارگانیک کردن محصول باشد و از سوی دیگر امسال محصولات انار در بیشتر شهر ها سرما زده شده اند و بسیاری از باغها بیش از ۸۰ درصد محصولشان را از دست داده اند و به همین دلیل باید راه حلی برای این مشکل کشاورزان پیدا شود .
این تولید کننده معتقد است که اگر دولت تنها کمی به این حوزه توجه بیشتری کند می توان شاهد تولید محصولات بیشتری در حوزه ارگانیک باشیم.

https://zistonline.com/vdcipwaq.t1arp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما