تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 62539
آب موجود در سیستم گرمایش مرکزی بعد از دریافت گرما منبسط ‌شده و حجم آن افرایش می‌یابد. به‌منظور جلوگیری از خروج این حجم اضافی از چرخه، منبعی تعبیه می‌شود که به آن منبع انبساط می‌گویند.
کاهش مصرف انرژی ساختمان با استفاده از منبع انبساط عایق‌دار
با توجه به‌قرار گرفتن منبع انبساط در روی پشت‌بام ساختمان‌ها، این منابع به‌صورت دائمی در معرض وزش باد، باران، برف و اختلاف فشار بوده و بیشترین اتلاف انرژی را حتی در تابستان دارا است.

منبع انبساط باز عایق دار با حمایت ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی توانسته است اقداماتی را در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب، برق و گاز انجام دهد.
کاهش حداکثر   ۱۰۰۰ مترمکعبی گاز در سال با تعبیه منابع انبساط باز صورت گرفت.
محمدرضا مهرافزا عضو هیات‌مدیره شرکت مهر افروز با تاکید بر اهمیت به‌کارگیری منبع انبساط عایق دار در تاسیسات ساختمانی گفت: با توجه به تبادل حرارتی این منابع با هوای آزادکه بار حرارتی اضافی قابل‌توجهی به مشعل و دیگ تحمیل می‌کند. عایق‌کاری صحیح و مناسب منبع می‌تواند تا حد قابل‌توجهی در هزینه جاری تأمین انرژی مشعل و دیگ صرفه‌جویی می‌کند.
این فعال حوزه فناوری بابیان اینکه محصول گواهینامه صلاحیت کیفی از شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت را داراست بیان کرد:  کاهش حداکثر   ۱۰۰۰ مترمکعبی گاز و یا ۹۵۰ لیتر گازوئیل در سال با اوج شرایط  اقلیمی در کوچک‌ترین سایز، کاهش کارکرد مشعل و پمپ درنتیجه کاهش مصرف برق و جلوگیری از استهلاک تأسیسات، جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهت حفاظت از محیط‌زیست، عایق‌کاری کامل کف و درب منبع از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح تولیدی است که می‌توان به آن اشاره کرد.
مهرافزا در ادامه با اشاره به دوام اندک عایق‌کاری را نکته قابل‌تامل در عایق‌کاری منبع انبساط بازخواند و گفت: عایق‌کاری انجام‌شده به‌شدت در معرض تابش مستقیم خورشید و بارش باران و برف بوده و سریعاً تخریب‌شده و علاوه بر اینکه کارایی خود را برای جلوگیری از اتلاف حرارت آب گرم داخل مخزن از دست می‌دهد به دلیل نفوذ رطوبت هوا به داخل آن باعث پوسیدگی جداره منبع انبساط نیز می‌شود.
مدیرعامل شرکت مهر افروز گفت: با بیان اینکه با استفاده از این محصول در مصرف آب، برق و گاز صرفه‌جویی شده را صادر و یا برای مصارف دیگر استفاده کرد.
وی با اشاره به نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای فرهنگ‌سازی و مجاب کردن مدیران واحدهای مسکونی، اداری دولتی و خصوصی به استفاده از این محصول می‌تواند کمک شایانی در امر بهینه‌سازی مصرف انرژی  داشته باشد.

 

منبع: انرژی امروز

 

https://zistonline.com/vdceon8p.jh8wxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما