تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 62553
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پسماند در استان های شمالی یکی از معضلات این بخش از کشور است که امیدواریم شوراهای جدید شهر در این دوره برای حل این موضوع با جدیت بیشتری وارد عمل شوند.
توجه شوراهای شهربرای حل مشکل پسماند
معصومه ابتکار افزود: برای حل معضلات پسماند دراستان های شمالی کشورسیاست گذاری، تسهیل، حمایت و قانونگذاری کرده ایم و امیدواریم هر چه زودتر شاهد حل این معضل باشیم.
وی اظهار کرد: وظیفه اجرای حل معضل پسماندها بر عهده شهرداری ها و وزارت کشور است که تاکنون شهرداری ها سرعت لازم برای حل و فصل و مدیریت این موضوع را در استان های شمالی نداشتند.
معاون رییس جمهوری تاکید کرد: امیدواریم شوراهای شهر در دوره جدید با انرژی، قوت بیشتر و رویکرد جدی تری برای حل معضل پسماند وارد عمل شوند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه زیرساخت ها فراهم و جهت گیری ها در دولت در زمینه پسماند کاملا روشن است، امیدواریم این مشکل هر چه زودتر برطرف شود، سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این زمینه همیشه با جدیت وارد شده و باز هم همان روند را ادامه می دهد.
ابتکار گفت: برای این موضوع از سال ۹۲ از استانداران و شهرداران استان های شمالی کشور برنامه ای مبنی بر مدیریت زباله خواستیم و همچنان در حال پیگیری آن هستیم.
وی با اشاره به رونق گردشگری در کشور به عنوان یک قطب درآمدزا و ایجاد اشتغال افزود: گردشگری در افزایش پسماند استان های شمالی نقش کلیدی دارد و بر روی صنعت گردشگری نیز تاثیر منفی می گذارد، بنابراین اگر برای گردشگری و توسعه آن برنامه داریم و حفظ زیبایی ها و جاذبه های طبیعت برای ما مهم است باید با جدیت بیشتری به حل مساله پسماند بپردازیم.
پسماند در استان های شمالی کشور به معضل تبدیل شده است، روزانه ۳ هزار تن زباله در سه استان شمالی کشور تولید می شود که در ایام نوروز این میزان به بیشتر از سه برابر افزایش می یابد.
بحران زباله در استان های گیلان، مازندران و گلستان موجب شد تا بسیاری از جنگل ها رو به نابودی روند زیرا مدیریت این حجم زباله کار دشواری است از این رو میلیون ها تن زباله در گوشه گوشه جنگل های شمال رها و به مرور موجب از بین رفتن درختان می شوند.
علاوه بر این شیرابه این حجم زباله وارد رودخانه ها و از آنجا وارد زمین های کشاورزی و محصولات می شود و زندگی و سلامت تمام ایرانیانی را که از این محصولات استفاده می کنند تحت تاثیر قرار می دهد.

 

منبع: ایرنا

 

https://zistonline.com/vdcaemni.49num15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما