تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 62851
سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه ای

ایجاد اشتغال بدون توجه به اشتغال سبز معنا ندارد

زیست انلاین :سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه ای معتقد است که تمامی رشته هایی که در دانشگاههای فنی و حرفه ای تدریس می شود همراستا با محیط زیست است و قرار نیست برای ایجاد اشتغال و به قول معروف درست کردن جایی،جای دیگری را خراب کنیم در واقع اشتغال هدف گذاری شده در برنامه ششم توسعه مبتنی بر حفظ محیط زیست است و این موضوعی است که ما نیز آن را پیگیری می کنیم.
ایجاد اشتغال بدون توجه به اشتغال سبز معنا ندارد
ناصر شمس  در ادامه به زیست آنلاین می گوید :ایجاد اشتغال یکی از مهمترین فاکتورهای توسعه در هر کشور به حساب می آید و قبل از ایجاد شغل باید زیر ساخت های مهمی برای ان در نظر گرفته شود که پیشگیری از تخریب و توسعه محیط زیست یکی از اهدافی است که در تعریف مشاغل باید در نظر گرفته شود .  

وی در ادامه می گوید: بنا بر این نیست که با ایجاد شغل و رفع بیکاری مسائل محیط زیست تحت تاثیر قرار بگیرد. ایجاد شغل پایدار محقق نمی شود مگر آنکه در ایجاد اشتغال به اشتغال سبز توجه شود و در این راه جریانهایی که ایجاد می شود از جنس دانش و یافته های ذهنی باشد.

وی با اشاره به سیاست های دولت در این خصوص می گوید : مساله شغل که  در برنامه دولت پیگیری می شود با حفظ محیط زیست و ذخیره کردن منابع طبیعی همراه است.

سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه ای در ادامه می گوید : اساس کار ما حفظ محیط زیست است و موضوعی است که در تمام سیاست گذاری ها  لحاظ می شود با وجود آنکه  هنوز به ایده آل نرسیدیم و در ایجاد مشاغل و تولیدات  د انشگاه با وجودی که این موضوع لحاظ شده است اما به جایگاهی که باید برسد نرسیده است. اما برنامه هایی زیادی درایجاد مشاغل سبز و استفاده از منابع  مانند آب را در روند کارها توجه داشته ایم در بحث پس آب پروژه ایی داریم که دانشجویان بر روی آن تحقیقات انجام می دهند که راهی برای تصفیه فاضلاب ایجاد شود در . برخی از گروههای دانشجویی در مورد تبدیل زباله ها به خوراک دام مشغول کار هستند و اینها نشان می دهد که ما همراستا با محیط زیست قدم بر می داریم زیرا اگر چیزی غیر از این باشد اصلا به نفع کشور نیست.

وی با اشاره به همکاری با محیط زیست در حوزه اشتغال سبز می گوید : در بسیاری از موارد به تایید وزارتخانه علوم با بخش هایی مانند محیط زیست و شهرداری ها همکاری نزدیکی داریم و در شهرهای کوچک با فرمانداران و شهرداران ارتباط داشته ایم و راهکارهای ایجاد اشتغال سبز را با آنها در میان می گذاریم. نمایندگان مجلس در این حوزه به ما کمک می کنند این ارتباط می تواند باعث شود که موضوع محیط زیست در تمام این مراحل لحاظ شود .

سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به برنامه ششم توسعه و اختصاص بودجه به مشاغل سبز می گوید :ما بحث اشتغال را که مطرح می کنیم در واقع اشتغال سبز محور اصلی برنامه های ما را تشکیل می دهد زیرا قرار نیست برای عملی کردن سیاسیت هایی ، قسمت های دیگری را تحت تاثیر قرار دهیم و این مساله ای است که دولت به آن تاکید دارد و از طریق آیین نامه هایی که تنظیم می کند مانع توسعه مشاغلی می شود که با محیط زیست در تعارض است.  

https://zistonline.com/vdcb8wb0.rhb5spiuur.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما