تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب : 62862
زیست انلاین :یک کارشناس حوزه کشاورزی معتقد است بیشترین نیروی انسانی در حوزه کشاورزی مشغول به کار هستند و متاسفانه بیشترین بیکار تحصیلکده هم در این حوزه درس خوانده اند . این درحالی است که اگر کشوری بخواهد مسیر توسعه را طی کند باید در مسیر کشاورزی قدم بردارد .
بیشترین بیکار تحصیلکردگان کشاورزی هستند
مختارمهدی زاده در ادامه به زیست انلاین می گوید:متاسفانه با وجود پتانسیل های بالایی که در این حوزه وجود دارد اما همیشه در حوزه کشاوزری و اقتصاد کشاورزی مشکلات عدیده ای وجود داشته است . برای نمونه می توان به موضوع قرنطینه مواد غذایی نام برد که این موضوعی بدیهی و مشخص است که سازمان حفظ نباتات وظیفه دارد که در این بخش را در اختیار کشاورز و تولید کننده قرار دهد اما متاسفانه برخی از لابی ها باعث شده این قرنطینه ها به بخش خصوصی واگذار شود و برای استفاده از آن زمان زیادی نیاز است. این ها در کنار هم باعث می شوند که سیستم اداری در این بخش دچار بیماری شود و مشکل اینحاست که این مشکل با تغیییر وزیر و معاونان سر جایش باقی می ماند زیرا بیشترین مشکلات در رده هایی مدیران میانی اتفاق می افتد و این ساختار نیاز به ترمیم دارد.
 وی در ادامه می گوید : متاسفانه ورود یک دستگاه پک ذرت در دولت قبل آنقدر برای گروهی از کشاورزان مشکل ساز شد که در نهایت مجبور شدند با دردسر و با قیمت بالا آن را وارد کنند. در واقع چیزی که در این میان منطقی به نظر می رسد این است که این سیستم باید متحول شود .
این کارشناس حوزه کشاورزی در ادامه می گوید : قول و وعده هایی که به کشاورزان داده می شود در بسیاری از موارد عمل نمی شود و در بسیاری از موارد دود این بی عهدی ها به چشم کشاورز می رود . مشکل اینجا است که ما بیشترین ارتباطمان در حوزه کشاورزی با کشورهایی مانند روسیه و چین است و بذرهای مناسبی از این کشورها وارد نمی شود و این سوال اینجا مطرح می شود که ما چرا باید از علم روز دنیا عقب باشیم و نباید بذر اصلاح شده را در کشور خودمان داشته باشیم و این از جمله ایراداتی است که وزیر آینده وزارت کشاورزی باید آنها را مد نظر قرار دهد .
وی در ادامه می گوید : این مشکلات ساختاری است و تا حل نشود گرفتاری ما حل نخواهد شد . گاهی اوقات سیاست های اشتباه در این حوزه نه تنها خود تولید کننده را دچار مشکل می کند بلکه مردم عادی و مصرف کنندگان را نیز دچار چالش می کند و این مشکلی است که دودش به چشم مردم می رود و آنوقت است که باید بگوییم متهم اول این مشکلات وزارت کشاورزی است.
وی در ادامه می گوید: مساله  دیگری که در حوزه کشاورزی مهم به نظر می رسد این است که به انجمن ها و اتحادیه های مردمی توجهی نمی شود و از نظرات آنها استفاده نمی شود و این موضوعی است که باید مد نظر وزیر آینده این وزارت خانه مهم و حیاتی قرار بگیرد.

https://zistonline.com/vdcdxj09.yt0x96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما