تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب : 63195
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: استفاده بیش از ۳ الی ۴ برابری از سموم غیراستاندارد در محصولات کشاورزی میزان بیماریهایی مانند سرطان را افزایش داده است.
سموم غیراستاندارد آفت سلامت ایرانیان
 محمد حسین قربانی درباره برخی انتقادها نسبت به شیوع بیش از حد سموم در محصولات کشاورزی، افزود: وزارت جهادکشاورزی هیچ گونه برنامه و استراتژی برای کشاورزی نداشته باشد چنین معضلاتی دور از واقعیت نیست، از سویی دیگر به وزارت جهادکشاورزی مجوز داده شده تا ناظران کشاورزی جذب شده و فضاهای کشاورزی در روستاها مورد بررسی قرار گیرد درحالی که این مهم نیز مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: استفاده از سموم غیراستاندارد باید از بازار جمع آوری شود درحالی که نسبت به این موضوع بی توجهی می شود این درحالی است که بسیاری از فضاهای کشاورزی به صورت سنتی است و کشاورزان نیز بر این باورند که می توانند هر زمان که تمایل دارند از سموم استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: امروزه هیچ گونه آزمایشی بر خاک ها نیز صورت نمی گیرد که همین موارد بر کیفیت محصولات کشاورزی تاثیر مستقیمی می گذارد.

قربانی افزود: علی رغم آنکه در برنامه پنجم و ششم توسعه مجلس دو وزارتخانه را مجاز کرده تا مقدار سموم در محصولات باغی و زراعی را مورد رصد قرار دهد اما با گذشت چند سال هنوز در این زمینه موفق عمل نکردیم.

وی یادآور شد: بدون شک استفاده بیش از حد از سموم محصولات کشاورزی هم به محیط زیست آسیب وارد می کند هم سلامت مصرف کننده را با مشکل مواجه خواهد کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم، تصریح کرد: امروزه بین ۳ الی ۴ برابر استاندارد، در محصولات کشاورزی، سموم استفاده می شود که این مهم برای سلامتی جامعه آفت جدی به شمار می رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره استفاده از سموم قاچاق در محصولات کشاورزی، تصریح کرد: نمی توان استفاده از سموم قاچاق را منکر شد این درحالی است که گاهی کشاورز نیز از این مهم آگاهی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه نباید از سموم بی شناسنامه در محصولات کشاورزی استفاده شود، گفت: برای جلوگیری از سموم قاچاق لازم است سموم از وزارت جهادکشاورزی تهیه کرد از سویی دیگر می توان در بخش خصوصی نیز نظارت دقیقی بر نحوه توزیع این سموم داشت.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 

https://zistonline.com/vdcdkf09.yt0sn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما