تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 63203
زیست آنلاین : ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری از ایجاد گروه داروهای گیاهی و طبیعی در سازمان دامپزشکی خبر داد
حمایت از داروهای گیاهی در سازمان دامپزشکی 
 به گزارش زیست آنلاین ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی جلسه ای با سازمان دامپزشکی برگزار کردند و راهکارهای توسعه و مشارکت تولید و مصرف داروهای گیاهی را بررسی کرده و به ارائه راهکارهایی برای اجرایی شدن نقشه راه توسعه داروهای گیاهی پرداختند.  
در همین راستا دستور العملی تدوین و برنامه ریزی های پیرامون ان انجام شد. 
محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی با بیان این نکته که گیاهان دارویی به نسبت گذشته پیشرفت داشته است گفت: سازمان دامپزشکی در این مسیر قدم‌های موثری برداشته است، اما با این وجود باید تلاش کنیم تا با همراهی هم به صورت علمی و در چارچوب مناسب صورت گیرد.
وی ببا اشاره به اینکه  تا سال ۱۳۸۳ تعداد داروهای گیاهی و مکمل در کشور ما ۱۳۴ قلم بودو امروز  این تعداد به بالای ۱۶۰۰ هزار قلم داروی گیاهی و بیش از ۷۰۰ فرآورده طب سنتی رسیده است. تاکید کرد : این مسئله نشان دهنده شکل گیری اراده‌ای قوی در وزارت بهداشت است که موجب اختصاص یک دفتر به این موضوع شد.
رئیس سندیکای تولید‌کنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی کشور نیز با ارائه توضیحاتی در راستای خطرات داروهای شیمیایی، تاکید کرد : این سندیکا تاکنون حمایت‌های ویژه‌ای را از توسعه داروهای گیاهی داشته است.
حجت‌الله ذبیحی در ادامه افزود: از ۳۴ میلیون دلار صادرات داروهای دامپزشکی در سال ۹۴، ۵۰۰ هزار دلار آن مربوط به داروهای گیاهی دامپزشکی بوده است. همچنین در سال ۹۵ که حدود ۴۰ میلیون دلار صادرات داروهای دامپزشکی صورت گرفت، یک و نیم میلیون دلار آن از آن داروهای گیاهی شد.
ذبیحی تاکید کرد که اجازه صادرات به سوریه و عراق و مالزی راه را برای صادرات گیاهان دارویی باز می کند 
مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز گفت: نقشه راه گیاهان دارویی تدوین شده و مهم این است که گیاه دارویی به یک ماده با ارزش افزوده خیلی بالا که دارو است تبدیل شود. ضمن اینکه اگربتوانیم این محصولات با ارزش افزوده را صادرات کنیم تولید ثروت کرده‌ایم.

https://zistonline.com/vdcdsx09.yt0sz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما