تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۳۲
کد مطلب : 63654
زیست آنلاین :طراحی نانوپوشش های تغییر یافته آلی- معدنی در ساخت پوشش های آب گریز و خود تمیز شونده جهت استفاده در سطوح فلزی و فولادی در صنایع مختلف از جمله صنایع دریایی، صنعت ساختمان، صنعت اتومبیل سازی و....این طرح را در زمره طرح های برتر جشنواره بوم تک قرار داده است.
نانوپوششی برای کاهش مصرف آب 
الهام قاضی زاده دانشجوی دکترای بیوتکنولوژی و مجری این طرح  در گفت و گو با زیست انلاین می گوید : به کار گرفته شدن اجزا الی در کنار معدنی امکان به کارگیری این نانو مواد را در مقاصد بسیاری از بیمارستانها و تجهیزات پزشکی که نیاز به اجزا زیست سازگار پذیر دارند حل می کند وی که دانشجوی اعزام به خارج است در ادامه می گوید : سادگی استفاده از این نانو مواد ،امکان استفاده در مقاصد اقتصادی به میزان بالا و کیفیت مطلوب را فراهم می کند. استفاده از نانو مواد ابگریز باعث افزایش نسبت سطح به حجم شده و باعث تولید سطوح متخلخل شده و از طرف دیگر به کارگیری ترکیب الی نانویی ، این نسبت سطح به حجم را افزایش داده و باعث کارایی چند منظوره در مقاومت دربرابر خوردگی و حتی الاینده های محیط زیست می شود. 
وی در ادامه می گوید: با پیش رفتن به سمت مقیاس نانو و افزایش سطح فعال نانوذرات به دلیل دارا بودن تعداد بسیار زیاد اتم در سطح خواص متفاوت و جدیدی مانند ضد سایش، آنتی باکتریال، خود تمیز شونده، ضد خش، ضد سایش وخواص حفاظت الکترومغناطیس در پوشش ایجاد می شود. مدیریت در مبدا ساختمان سازی و صنعت خودرو با افزایش کنترل کیفیت و دوام ساختمان ها و همچنین کنترل بهینه اجزا خودرو در جلوگیری از تخریب و الودگی محیط زیست  و استفاده از پوشش های  خود تمیزشونده آبگریز به واسطه حرکت قطرات آب از روی سطح خود آلودگیهای سطحی در نظافت تجهیزات در صنایع مختلفی مانند صنعت اتومبیل سازی، ساختمان و غیره همزمان با استفاده از سطوح آبگریز به منظور افزایش دوام، کاهش هزینه ها و کاهش زمان مورد نیاز برای انها از قابلیت های این نانو پوشش هاست.
قاضی زاده می افزاید :در حال حاضر ، با توجه به مشکلات وسیع در بخش نیروی دریایی و زیر دریایی همچنین در بخش مخازن پالایشگاه های نفتی کشور و در برخی صنایع دیگر از جمله اتومبیل سازی و ساختمان از پوشش های خود تمیز شونده استفاده نگردیده است و با شوینده ها و استفاده از آب فراوان به رفع این مشکل می پردازند.در نتیجه این نانوپوش ها بازار وسیعی را در برابر چالشهای پیش رو ، به خود اختصاص میدهند.
وی در خصوص همراستایی این طرح با محیط زیست می گوید: بایستی استفاده از نانو با سلامت در محیط زیست هم راستا باشد قابلیت کار ما استفاده از ذرات نانویی لیپوزوم هست به عنوان نانو پوشش، که باعث سازگار پذیر بودن با محیط و سلامت استفاده کنندگان شود.
این فعال دانشجویی معتقد است که برای سر و سامان دادن به این کسب و کار نیاز به ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه است 

یک  سبد کالای بیست تایی داریم که مشتریای خاص خودمون رو داریم ولی با وجود محصولات اخیر، میزان فروش محصولات ما در حوزه پزشکی و ....بیشتر شده که میتوانیم در سایر حوزه ها، پزشکی و ....سبد کالایمان را افزایش دهیم و محصولاتمان را رشد دهیم

https://zistonline.com/vdcdo909.yt0sk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما