تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۴
کد مطلب : 64343
زیست آنلاین :در سال های اخیر میزان علاقه مردم به نوآوری ها در زمینه انرژی های تجدید پذیر کاهش قابل توجهی پیدا کرده است که بیشترین کاهش در سال ۲۰۱۳ مشاهده شده است.
علاقه به نوآوری ها در زمینه انرژی های تجدید پذیر رو به کاهش است

به گزارش زیست آنلاین ، بر اساس تحقیقات انجام شده در بازار انرژی های تجدید پذیر، این امر بدان معناست که رشد بلند مدت این صنعت زیر سوال رفته است و جهت بهبود وضعیت نیاز مبرم به سرعت گیری نوآوری ها داریم.بر اساس پژوهشی که توسط شرکت Lux Reseach انجام شد، دو برداشت از این روند می تواند انتظار داشت. اول اینکه عمده نوآوری ها در سال های گذشته تحقق یافته است و ما به اوج نوآوری رسیده ایم و در انتظار کاربردی سازی آن هستیم. زیرا بسیاری از اختراعات بزرگ همچون صفحات خورشیدی، توربین های بادی، اتومبیل های الکتریکی و سایر اختراعات بزرگ در سال های قبل انجام شده است و امروز در وضعیت مناسبی قرار داریم. بر اساس این طرز تفکر، امروزه تنها به توسعه بازار، پیشرفت خطوط تولید و رشد در بخش مصرف کننده و همچنین سرمایه گذاری در طرح های کلان داریم. اگر واقعیت چنین باشد، پس شرکت های نوآوری این صنعت باید عقب نشینی کنند و زمینه سرمایه گذاری در توسعه مصرف ابداعات انجام شده را ایجاد کنند زیرا آن ها به دنبال حل مشکلی هستند که دیگر حل شده است. البته این طرز فکری بسیار خطرناک بوده و ممکن است این صنعت را با مشکل جدی روبرو سازد.
دوم آنکه خلاء بزرگی در نو آوری در این صنعت در مقایسه با صنایع دیگر رخ داده است. زیرا در سال های اخیر بسیاری از تکنولوژی ها با سرعت سرسام آوری در حال ارائه ابداعات نوین هستند، در صورتی که در این صنعت شاهد ابداعات چشمگیر نبوده ایم. بنابراین جهت تبدیل به جوامع پاک نیاز به تلنگری در جهت ایجاد اختراعات جدید هستیم. بنابراین باید جهت ایجاد زمینه برای نوآوری های جدید در این صنعت عرصه را آماده تر کنیم.
اما اینکه کدام تفکر واقعاً درست است هنوز در حاله ای از ابهام قرار دارد.
منبع: CleanTechnica

https://zistonline.com/vdcjttem.uqexxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما