تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب : 64565
زیست آنلاین :یکی از کشاورزان پورتریکو به نام هکتور سانتیاگو پس از طوفان به راحتی رسیدگی به گلخانه خود را شروع کرد. این در حالی بود که بسیاری از کشاورزان و گلخانه داران این کشور منتظر راه اندازی سیستم های برق دیزلی بودند که طوفان ماریا از کار انداخته بود. این کشاورز مزرعه ۱۶ هکتاری خود را تنها با انرژی خورشیدی اداره می کند و از نظر انرژی برق کاملاً خودکفا شده است.
چگونه انرژی خورشیدی یک گلخانه را از طوفان نجات داد
به گزارش پایگاه خبری زیست آنلاین ،در حالی که بسیاری از مناطق فلوریدای آمریکا به دلیل خسارت طوفان به شبکه برق رسانی در ۲۰ سپتامبر در تاریکی کامل به سر می برد، گلخانه گیاهان زینتی سانتیاگو در بین تمامی مزارع بزرگ منطقه زراعی بارانکویتاس به فعالیت خود ادامه می دهد. این امر بواسطه سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار دلاری وی در ۶ سال گذشته جهت استقرار ۲۴۴ پنل خورشیدی است.
وی افزود: "بسیاری از مردم گفتند که استفاده از این تکنولوژی گران با عقل جور در نمی آید. اما الان من برق دارم، در صورتی که هیچ کس در این منطقه برق ندارد."
گرچه مزرعه سانتیاگو بواسطه طوفان خسارت قابل توجهی دیده بود و برخی از گلخانه ها به شدت تخریب شده بود، اما وی توانست با دسترسی به برق به سادگی گلخانه را تعمیر کرده و از چاه های خود آب برداشت کند./منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcfttdv.w6djvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما