تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۷
کد مطلب : 64687
زیست آنلاین :سوزاندن ذغالسنگ منجر به تولید آلاینده هایی می شود که سالانه منجر به مرگ تعداد زیادی از افراد کم سن و سال می شود. با این حال، برداشت، انتقال و ذخیره این ماده تفاوتی با سوزاندن آن ندارد.
زیان های ذخیره کردن ذغالسنگ برای سلامت انسان
به گزارش زیست آنلاین ،استخراج ذغالسنگ، بخصوص در ارتفاعات کوهستان ها منجر به افزایش قرارگیری مردم اطراف منطقه در معرض مواد سمی، افزایش مرگ و میر و اثرات منفی بر سلامت روانی می شود.
در پژوهشی که اخیراً انجام شده است، حمل و نقل و ذخیره ذغالسنگ مورد بررسی  قرار گرفت. نتایج بررسی نشان داد که وزش باد در ذخیره رو باز ذغالسنگ در نیروگاه های ایالات متحده و همچنین انتشار گازهای سمی از این محل ها منجر به افزایش غلظت ذرات معلق در هوا تا شعاع ۴۰ کیلومتری نیروگاه می شود.
مضر ترین گروه ذرات معلق ذرات با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون است که از این ذخیره گاه ها تولید می شود. در مرحله اول، وزش باد از روی این ذخیره گاه ها منجر به انتشار این ذرات در اتمسفر شده و در مرحله بعد گازهای فرار تولید شده از این مکان ها منجر به تشکیل ذرات معلق می شود. در نهایت فرآیند انتقال، جدا سازی و خرد کردن ذغالسنگ نیز مقدار قابل توجهی ذرات معلق در اتمسفر آزاد می کند.
علاوه بر این، ۶۷ درصد از ذغالسنگ ها از معدن توسط قطارهایی با واگن های روباز به نیروگاه منتقل می شود که منجر به آزاد سازی مقادیر قابل توجه ذرات معلق در اتمسفر می شود./منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdca0ini.49nya15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما