تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۳
کد مطلب : 64993
زیست آنلاین :حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی بکر وناب و حفظ حیات سایر جانداران وظیفه ی همگانی قلمداد می شود.کمتر کسانی در روزمرگی این دنیای پرفراز و نشیب دغدغه ی محیط زیست و حفظ حیات جانداران را از یاد نبرده اند.در هفتهپایانی مهرماه فعالان و انجمن های محیط زیستی کشور در راستای حفظ و حراست عرصه های منابع طبیعی برنامه هایی را انجام دادند.به رسم هر هفته تلاش داریم در قرارسبز، رسانه ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم.
قرارهای سبز هفته پایانی مهر ماه
به گزارش زیست آنلاین ،جهت فرهنگ سازی  و آگاهی به دیگر هم وطنان مان به گوشه ای از فعالیتهای انجام شده اشاره ای خواهیم داشت:



۱_#قرارسبز در شهر#شوشتر استان#خوزستان
به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی، پاکسازی محوطه ورزشگاه تختی توسط مسئولین و بازیکنان تیم امید اندیشه و پاکسازی مسیر کوهپایه های منطقه تنگ عقیلی توسط اعضای کوهنوردی هامون شوشتر انجام شد.


۲_#قرارسبزدر شهر#شیراز_استان#فارس
صد و چهل وششمین برنامه پاکسازی طبیعت فارس در جشنواره انار ارسنجان انجام شد. این جشنواره سومین سال متوالی است که در راستای حمایت از جوامع محلی و با دستاوردهای بومی منطقه در ارسنجانبرگزار میشود.


۳_#قرارسبز در شهر#گیلان استان#گیلان
انجمن بوم بانان گیلان در افتتاحیه ی نمایشگاه نقاشی، صنایع دستی و هنرهای تجسمی سندروم داون شرق گیلان حضور یافتند، که در حاشیه ی این نمایشگاه طومار مطالبه رسیدگی و تصویب هر چه سریعتر لایحه حمایت از معلولان و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان امضا شد.


۴_#قرارسبز در شهر#تهران
مدرسه ی طبیعت طهران با هدف ایجاد فرصت رهایی، تجربه ی آزادی و شوق بازی در طبیعتبرای کودکان ۳ تا ۱۲ سال پنجمین اردو را در هوای پاییزی به انجام رساند. گل بازی و خاک بازی ، پختن نان و بازی در دامان طبیعت از جمله فعالیت هایی است که کودکان در این اردو انجام دادند.


۵_#قرارسبز در شهر#شیروان استان#خراسان شمالی
بیست و چهارمین همایش پاکسازی طنین پاکبانان شیروان در مسیر میدان انقلاب تا میدان کوهنورد با مشارکت همیاران مردمی انجام شد.


۶_#قرارسبز در شهر#مشهد استان#خراسان رضوی
روستای ابرده در مشهد با همت انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی پاکسازی شد.


۷_#قرارسبزدر شهر#خوروبیابانک استان#اصفهان
پاکسازی طبیعت روستای آبگرم با همت انجمن مهربانان طبیعت بیابانک و همراهی اداره ی ورزش و جوانان شهرستان خوروبیابانک و پایگاه بسیج سمیه انجام شد.


۸_#قرارسبزدر شهر#یاسوج استان#کهگیلویه و بویراحمد
نهضت سبز زاگرس درادامهفعالیت‌های‌انساندوستانه‌خود؛ بین دانش‌آموزان‌کمبضاعت منطقه ی جلاله یکی از روستاهای محروم استان کهگیلویه و بویراحمدلوازم التحریر و پوشاک توزیع کردند.


۹_#قرارسبزدر شهر#تهران
شاهین تیوای حسینی  از آلمان تا ایران را با هدف به چالش کشیدن استفاده ی بیش از اندازه از سوخت های فسیلی با چرخ پیمود، وی یک سال و هشت ماه در راه بود تا چرخش را به موزه ی هنرهای معاصر هدیه کند.

https://zistonline.com/vdcaeoni.49nyo15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تشکر از شما بابت پوشش دادن خبرهای زیست محیطی کشور و امیدواریم روزی برسه که همه مردم محیط زیستی بشن
سپاس از حمایت بی دریغ شما از محیط زیست و طبیعت.اندیشه هایتان سبز و پایدار