تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۰
کد مطلب : 65255
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به شناسایی ۲۷ واحد آلاینده که سبب ایجاد بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) می‌شوند، گفت: با واحدهایی که به قوانین زیست محیطی تمکین نکنند برخورد جدی می‌شود.
برخورد جدی با واحدهای موثر بر ایجاد بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام (ره)
به گزارش زیست آنلاین، کیومرث کلانتری با اشاره به اینکه متاسفانه از چندین سال گذشته تاکنون بویی نامطبوع از خروجی تهران در بزرگراه تهران – قم تا فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) منتشر می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه این بو هم سبب آزار میهمانان خارجی می‌شود و هم اینکه ساکنان آن منطقه را آزرده‌خاطر می‌کند. این وضعیت اصلا زیبنده پایتخت نیست.

وی با بیان اینکه براساس دستور رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ۲۷ کانون آلایندگی را در آن منطقه شناسایی کرده‌ایم، تصریح کرد: برخی از این کانون‌های آلایندگی، کشتارگاه‌ها، بخشی دامداری‌ها و بخشی دیگر از پسماندهای جامد شهر تهران است همچنین نهرهای فاضلاب خام در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) و در حواشی اتوبان قم در ایجاد این بوی مشمئزکننده تاثیرگذار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: پس از شناسایی ۲۷ کانون آلایندگی، خروجی آن‌ها آزمایش شد و تمامی واحدهای آلاینده براساس برنامه‌ای جامع تحت پایش مستقیم قرار دارند و تعدادی نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

کلانتری با بیان اینکه تعدادی از این واحدهای آلاینده برای رفع آلایندگی مهلت گرفته‌اند، اظهار کرد: برای ایجاد تصفیه‌خانه در شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم، مکاتباتی با وزارت نیرو صورت گرفته و قرار شده است که تصفیه‌خانه این شهرها با همکاری وزارت نیرو در اسرع وقت احداث شود.

وی ادامه داد: روزانه ۸۰۰۰ تن پسماند شهر تهران در اطراف محل دفع زباله - که در نزدیکی فرودگاه امام (ره) است- تخلیه می‌شود که این بار آلایندگی زیادی از نظر بوی نامطبوع و آلودگی آب‌های سطحی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست خود را موظف می‌داند تا حصول نتیجه و رفع آلایندگی و بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام (ره) پیگیری‌های لازم را انجام دهد، اظهار کرد: با واحدهای متخلف و واحدهایی که به مقررات تمکین نمی‌کنند با جدیت برخورد خواهد شد و امیدواریم که شاهد اقدامات اجرایی مثبتی برای رفع این مشکل شهر تهران باشیم.

 

 

 

https://zistonline.com/vdccpiqe.2bqpp8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما