تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 65616
زیست آنلاین :کشور مصر با راه اندازی اولین شهرک کشاورزی در شمال غربی کشور در تلاش است تا سنتی دیرینه که از زمان فرعون به فراموشی سپرده شده است را دوباره زنده کند.
مصر کشاورزی شهری باستانی خود را زنده می کند
به گزارش زیست آنلاین ،این شهرک کشاورزی بسیار وسیع که با بودجه ۱۰ میلیارد دلاری در حال احداث است مساحتی بالغ بر ۱۲۶۰ کیلومتر مربع دارد و تحت نظارت شرکت مشاوره ای بین المللی کره ای احداث می شود. این شهر مجهز به ۵۰ هزار گلخانه هوشمند و همچنین دستگاه تقطیر آب شور و نیروگاه خورشیدی خواهد بود. همچنین در این شهرک از محصولات کشاورزی با مصرف آب مناسب به همراه مزارع پرورش ماهی و کارخانه های صنایع غذایی استفاده خواهد شد.

وزیر کشاورزی کشور مصر در بیانیه ای اعلام کرد:" این شهر بعنوانی یک قطب بسیار مهم برای صنعت کشاورزی محسوب می شود و می تواند برای قشر جوان جامعه چند هزار شغل ایجاد کند و با استفاده از محصولات استراتژیک عملکرد بالایی را دارا باشد."

وی همچنین افزود که این شهرک جدید در نتیجه سفر رئیس جمهور به کشور کره جنوبی در ابتدای سال جاری میلادی و دیدار با مسئولین ان کشور جهت استفاده از تکنولوژی کشاورزی آن ها در کشور مصر است. در نتیجه این سفر یک معاهده بین ستاد توسعه کشاورزی کشور، وزارت کشاورزی و شرکت مهندسی مشاور کره ای در ماه آگوست منعقد شد که شروعی برای ساخت شهرک است.

شایان ذکر است که هیچ یک از اعضای رسمی شرکت مهندسی مشاور اجازه دخالت مستقیم در طرح را نداشته و تنها به نظارت طرح می پردازند. در نتیجه نیروی کار مورد نیاز به طور کامل از خود مردم مصر تأمین خواهد شد.

در کشور مصر چندین سال است که صنعت کشاورزی رو به رکود و کاهش گذاشته است. بسیاری از کشاورزان زمین های خود را رها کرده و به شهر ها مهاجرت می کنند تا در آن جا بعنوان راننده تاکسی مشغول به کار شوند. برخی از کشاورزان نیز زمین های خود را به شرکت های تجاری و شرکت های ساختمانی فروخته اند تا در آن زمین به ساخت ساختمان های تجاری و یا مجتمع های مسکونی پرداخته شود.

تغییر اقلیم نیز در سال های اخیر کشاورزی این کشور را دچار مشکل کرده است و منجر به کاهش عملکرد محصول به طور قابل توجهی شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سازمان برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) تغییر اقلیم منجر شده است تا عملکرد بسیاری از محصولات کشاورزی به طور قابل توجهی کاهش یابد. تولید گندم نیز پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰، ۹ درصد کاهش یافته و تا سال ۲۰۶۰ این رقم به ۲۰ درصد برسد.

منبع: egyptianstreets

https://zistonline.com/vdcd9909.yt0kf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما