تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۴۰
کد مطلب : 65689
معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی باید مسئولان برنامه ریزی و اقدام کرده و در این راستا نیاز به عزم بین المللی است.
مسئولان برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی برنامه ریزی کنند
به گزارش زیست آنلاین، علی اکبر حقدوست روز چهارشنبه در همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت در سالن برق کرمان با تاکید بر اینکه سیاستمداران کاری را انجام می دهند که مردم می خواهند افزود: مردم باید از سیاستمداران خود بخواهند که برای حفظ محیط زیست گام های اساسی برداشته شود.
وی اظهار کرد: برای حفظ محیط زیست باید زندگی و فرهنگ خود را تغییر داده و فرزندانمان را با این ادبیات پرورش دهیم که حتی یک برگ را بی دلیل از درختان جدا نکنند.
وی عنوان کرد: آیا برای محصولی به ظاهر سالم تر حق داریم از انواع آفت کش ها استفاده کنیم و آیا حق داریم که برای تولید بیشتر از انواع کودها استفاده کنیم.
حقدوست تصریح کرد: برای تغییر در حفاظت از محیط زیست باید عزم خود را جزم کرده و روز به روز بیشتر در این عرصه گام برداریم.
وی گفت: باید از اعماق وجود باور کنیم که خطر بالفعل تغییرات اقلیمی آغاز شده که نسل ها و تمام کره خاکی را در برمی گیرد.
وی افزود: اگر باور کنیم که این خطر بالقوه است زمانی که می خواهیم از خودرو استفاده کنیم، نگران خواهیم بود.
معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: معتقدم با توجه به شرایط امروز، توصیه به کم خوردن واجب تر از افزایش فعالیت روزانه است که در نهایت به تناسب اندام می انجامد.
وی گفت: باید چشم ها را شسته و جور دیگر دید و گرنه اثرات این فاجعه ای که رخ داده برای قرن ها باقی خواهد ماند.
به گزارش ایرنا، همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت از ۲۴ آبان ماه در کرمان آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت. 

 

 

https://zistonline.com/vdcdn909.yt0kj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما