تاریخ انتشار :جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : 66042
زیست آنلاین :پروژه «حذف دور ریز غذا» توسط کشور برزیل حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۶در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
اهدای جایزه ملی انرژی گلوب برزیل در ایران/پروژه حذف دور ریز غذا در برزیل در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین ،در هفته اطلاع رسانی حذف دور ریز غذا در برزیل، مردم و کودکان به طور تئوریکی در مورد اهمیت کنترل دور ریز غذا مورد آموزش قرار گرفتند. در ادامه نیز آنها در مسابقه جلوگیری از دورریز غذا به طور عملی شرکت کردند.
وضعیت اولیه
بر اساس سازمان منابع جهانی کشور برزیل دهمین کشور در زمینه دور ریز غذا محسوب می شود. وزارت محیط زیست این کشور اعلام کرد که از ۳۴ میلیون تن پسماند ارگانیک که در کشور تولید می شود تنها ۵/۴ درصد از آن برای تولید کودهای آلی مورد استفاده قرار می گیرد. انجمن Associaco Lar de Menores ALARME در برزیل نزدیک به ۵۰۰ کودک و نوجوان نیازمند به آموزش را جهت فعالیت هایی چون فوتبال، جودو، کاپوئیرا، تئاتر، رقص، موسیقی و کارگاه های پخت و پز، باغبانی و کشاورزی به طور سالانه جذب می کند. آن ها ۵ وعده در روز توسط این انجمن تغذیه می شوند و سرپناهی به دور از اتفاقات ناگوار برای آن ها تهیه می شود. در این سازمان در طول دو هفته ۲۳۰ کیلوگرم پسماند غذایی تولید می شود.
راه حل
پروژه حذف دور ریز غذا با هدف آموزش کاهش دور ریز غذا به کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال در این مرکز به اجرا گذاشته شده است تا کودکان و جوانان به طور داوطلبانه بتوانند در طول روز در آموزش های این پروژه شرکت کنند. در مرحله اول پروژه سطل های زباله ای که کودکان بقایای غذای خود را در آن می ریزند پس از ۱۵ روز وزن شد و نشان داد در طی این ۱۵ روز ۲۳۰ کیلوگرم پسماند غذایی در این مرکز تولید می شود. در مرحله بعد از جمع آوری آمارها، یک برنامه آگاهی زیست محیطی در کلاس برای کودکان برگزار شد که در آن از تأثیر تولید پسماند غذایی بر محیط زیست، سناریوی گرسنگی جهانی و گسترش بیماری ها گفته شد. همچنین کودکان در این کلاس در مورد مقصد پسماندهای تولیدی، روش های کاهش و استفاده دوباره از پسماندها و اهمیت اقتصادی آن مورد آموزش قرار گرفتند.


نوآوری
همزمان با آموزش های تئوریکی، فعالیت های عملی نیز در این پروژه انجام شد. این پروژه توسط یک مهندس کشاورزی نیز همراهی شد که کودکان در زمینه فعالیت های تولید کمپوست از پسماندهای حاصل از فرآیند تهیه غذا فعالیت کرده و تأثیر مستقیم آن بر تبدیل بیولوژیکی و همچنین چرخه طبیعت مورد آموزش قرار گرفتند. پس از یک هفته آموزش، مسابقه ای بین کلاس ها برگزار شد و به کلاسی که کمترین پسماند را پس از ۱۵ روز تولید می کرد جایزه اهدا شد. جمع آوری پسماندها و توزین آن ها نشان داد که در طی این دوره حجم پسماند تولیدی ۵۵ کیلوگرم کاهش یافت. این فعالیت و آموزش ها تا جایی ادامه پیدا کرد که میزان تولید پسماندها به حد معقول برسد. پسماندهای ارگانیک در این فعالیت جهت تولید کمپوست مورد استفاده قرار گرفته و باقیمانده غذاهای پخته شده جهت تغذیه خوکها به کشاورزان محلی داده شد.منبع: energyglobe

 

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی
بنابراین گزارش  علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

 

https://zistonline.com/vdchivn-.23n-kdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما