تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : 66135
زیست آنلاین: پروژه «روش های زیست محیطی در هانوویچ» توسط کشور جمهوری چک حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
روش های زیست محیطی در هانوویچ / اهدای جایزه ملی انرژی گلوب جمهوری چک در ایران
به گزارش زیست آنلاین، ایستگاه بیوگاز در سال ۲۰۱۲ در روستای هانوویچ بعنوان نقطه شروع اقداماتی بود که منجر به بهبود محیط زیست منطقه و کاهش هزینه های روستا و کسب و کارها در سال های اخیر شد. این ایستگاه توسط تعاونی های کشاورزی محلی احداث شد. گاز تولید شده توسط این ایستگاه نه تنها در جهت اهداف تعاونی کشاورزی و یک تأسیسات چاپ سه بعدی سیم مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه ساختمان های این روستا نیز از این گاز بهره می برند.

خط انتقال انرژی گرمایی خروجی از این ایستگاه جهت گرم کردن ساختمان های فرهنگی، محل اقامت مقامات شهرداری، کتابخانه، آرایشگاه ها و ساختمان های عمومی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در روستای هانوویچ جهت حفاظت بهتر محیط زیست و طبیعت، علاوه بر احداث این ایستگاه، قوانین و مقررات جدیدی نیز به اجرا در آمد. در این روستا تمامی لامپ های قدیمی پر مصرف در ساختمان های عمومی با لامپ های ال ای دی بسیار کم مصرف جایگزین شد. در طی سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ نیز یکی از محل های دفع زباله های خطرناک که در گذشته تحت کنترل و نظارت نبود، توسط مسئولین لیتوول از این منطقه به طور کامل حذف شد. به خاطر قوانین و مقررات جدید، دیگر آلودگی در آب های زیر زمینی که منبع تهیه نیمی از آب منطقه اولوموک است، دیده نشد.

بزرگترین پروژه در این روستا که از نظر استانداردهای ملی جمهوری چک پروژه ای منحصر به فرد محسوب می شود نیز نزدیک به اتمام است. تعاونی محلی کشاورزی نیز در حال ساخت گلخانه ای در این روستا با ارتفاع ۵/۷ متر و مساحت ۵ هکتار است که جهت تولید سبزیجات، بخصوص گوجه، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تولیدات این گلخانه نزدیک به ۲ تا ۳ درصد از نیازهای بازار منطقه را تهیه خواهد کرد. انرژی برق و گرمایی تولید شده در ایستگاه بیوگاز نیز جهت گرم کردن گلخانه ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین باران جمع آوری شده از سقف گلخانه و ساختمان های تعاونی جهت آبیاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. احداث این گلخانه ها به تنهایی به معنی ایجاد ۳۰ تا ۳۵ فرصت شغلی جدید در این روستا است.

خصوصیات منحصر بفرد این پروژه:

با همکاری صنایع بزرگ و مسئولین روستای لیتوول پروژه بزرگی که توانایی صرفه جویی قابل توجه در انرژی را داشته و محیط زیست منطقه را حفاظت می کنند، در مساحت کوچکی از این روستا پیاده سازی شد.این پروژه شامل مجموعه ای از فعالیت ها است که در آن انرژی های تجدید پذیر با بیشترین بازدهی مورد استفاده قرار می گیرد.پیاده سازی این پروژه منجر به ایجاد فرصت های شغلی جدید می شود./منبع: energyglobe 

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی

بنابراین گزارش  علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

https://zistonline.com/vdcam6ni.49nie15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما