تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 66233
زیست آنلاین: امروز در سراسر جهان همه به فکر تهیه هدیه سال جدید هستند، اما بگذارید کمی متفاوت فک کنیم. چه انتخابی می تواند سبزترین انتخاب برای ما در انتهای سال ۲۰۱۷ باشد؟ سبزترین انتخاب، تعمیر به جای دور انداختن است.
توسعه فرهنگ تعمیر به جای دور انداختن
به گزارش زیست آنلاین، اقتصاد امروزی در جهان بر پایه اقتصاد پر مصرف است. در این زمینه اقتصادی عمر مفید کالاها بسته به هزینه آن ها متفاوت بوده و مردم عادت کرده اند که با اتمام عمر مفید، کالای خود را جایگزین کنند. این فرهنگ حتی در مورد وسایل بزرگ همچون خودروها نیز صادق است. اما بهترین راه برای ایجاد اقتصاد سبز و فرهنگ سبز، تعمیر لوازم آسیب دیده و افزایش تعمیر پذیری دستگاه ها است. در گزارشی در زمینه اقتصاد دورانی، ما به افزایش امکان تعمیر کردن دستگاه ها به جای دور انداختن آن ها اشاره کردیم. کما اینکه بسیاری از اشکالات جزئی پیش آمده در لوازم را می توانیم خود به تنهایی تعمیر کنیم.

اخلاق تعمیرگر انسان از زمان خرید کالا در فروشگاه تا زمانی که ما نیاز به وسیله جایگزین داریم، ما را در جهت کاهش هزینه هدایت می کند. بنابراین، اگر بخواهیم هدیه ای برای کسی بخریم، باید از همین حالا به پایداری آن فکر کنیم. لوازم خانگی خریداری کنیم که امکان تعمیر داشته باشند. لباسی بخریم که بتواند برای مدت طولانی، حتی در طی یک یا دو سال، شکل خود را حفظ کرده و کهنه نشود. اسباب بازی انتخاب کنیم که یک کودک بتواند آن را به کودکان خود و حتی نوه های خود نیز هدیه دهد.

اما این گزینه را هم فراموش نکنیم: ما می توانیم بعنوان هدیه برای کسی، لوازم وی را تعمیر کنیم. به جای خرید یک وسیله جدید و جایگزین کردن آن، همان وسیله قدیمی را تعمیر کرده و مثل روز اولش کنیم. تصور کنید که یک وسیله را برای مدت طولانی نگه دارید و از نگهداری آن لذت ببرید. سعی کنید از خلاقیت خود استفاده کرده و آن را شکوفا کنید. اگر تصور می کنید که توانایی تعمیر وسیله ای را ندارید، امروز به سادگی با فشردن چند کلیک می توانید آن را بیاموزید. تنها کافیست در اینترنت با عبارت "چگونه ... را تعمیر کنم" شروع کنید تا انواع آموزشهای تصویری و مکتوب را پیدا کنید.

در اینترنت سایت های زیادی در زمینه آموزش تعمیر لوازم به زبان انگلیسی وجود دارد که می توان به برخی از آن ها از جمله سایت how to fix your stuff، ifixit و lifewire FIX section اشاره کرد./منبع: treehugger

https://zistonline.com/vdcjt8em.uqemtzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما