تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 66269
زیست آنلاین: ۵۴ درصد از نیروگاه های ذغالسنکی در منطقه اروپا بیلان مالی منفی داشته و میزان درآمد آن ها از هزینه های آن کمتر است. پیش بینی می شود این میزان تا سال ۲۰۳۰ به ۹۷% نیز برسد.
نیروگاه های ذغال سنگی پر هزینه
به گزارش زیست آنلاین، گزارشی جدید از انجمن جویندگان کربن در بریتانیا  به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر ۵۴% از نیروگاه های ذغالسنگی اروپا زیان ده هستند. این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۹۷% خواهد رسید و در نتیجه آن، در این سال در حدود ۲۶ میلیارد دلار خسارت به این صنعت وارد خواهد شد. این سناریو برای هر ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا پیاده سازی شد. بر اساس این پژوهش قوانین مربوط به محدود کردن افزایش دمای زمین به کمتر از ۲ درجه منجر به افزایش هزینه های نیروگاه های ذغالسنگی شده است. با این حال، افزایش اطمینان به صنعت ذغالسنگ در کشور آلمان منجر شده است تا سهام صنایع ذغالسنگ در این کشور ۶۴ درصد افزایش قیمت را در سال ۲۰۱۷ تجربه کند.

در حال حاضر تنها امید صنعت ذغالسنگ لابی گری هایی است که با سیاستمداران انجام می گیرد که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ تمامی راه های لابی گری شرکت ها در اروپا بسته خواهد شد. علاوه بر این، پیش بینی می شود هزینه تولید برق در بسیاری از نیروگاه های ذغالسنگی در سال ۲۰۲۴ بیشتر از هزینه تولید برق در نیروگاه های بادی ساحلی و همچنین در سال ۲۰۲۷ بیشتر از برق تولید شده در نیروگاه های خورشیدی خواهد شد. در نهایت اتحادیه اروپا باید قبل از آنکه تمامی این نیروگاه ها زیان ده شده و خسارت ۲۶ میلیارد دلاری را به اقتصاد اروپا تحمیل کنند، آن ها را از شبکه انرژی خارج کند.

نیروگاه بزرگ آلمان اگر به موقع متوقف شود می تواند از ضرر ۵/۳ میلیارد یورویی تا سال ۲۰۳۰ جلوگیری کند. علاوه بر این، استانداردهای جدید کیفیت هوا که در سال های آینده پیاده سازی خواهد شد منجر می شود تا ۷۰ درصد از نیروگاه های ذغالسنگی تکنولوژی های گرانقیمتی را جهت کاهش آلاینده های خروجی نصب و راه اندازی کنند، که بسیاری از نیروگاه های ذغالسنگی به راحتی راضی به پرداخت این میزان هزینه نخواهند شد./منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdci3raq.t1aqq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما