تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 66315
زیست آنلاین: در زمان کریسمس مردم جهت برگزاری جشن کریسمس درخت های نوئل طبیعی و یا مصنوعی را به منزل می برند. اما بهتر است که مردم از درختان طبیعی استفاده کنند و باید نگهداری آن به گونه ای باشد که بتوان تا چند سال از این درخت استفاده کرد.
راهنمای سبز درخت کریسمس
به گزارش زیست آنلاین، سالانه میلیون ها درخت کریسمس برای جشن سال نو قطع می شود. از نظر اکولوژیکی تمام درختانی که قطع می شوند به حد بلوغ رشدی نرسیده اند. این درختان در جنگلکاری هایی که تنها با هدف سرعت رشد بالا کاشته شده اند، رشد می کند. این توده ها تنها برای تولید این درختان ایجاد شده و برای اهداف آینده نگرانه مدیریت نمی شوند. یکی از دستورالعمل های استاندارد مدیریت جنگل در انگلستان، استفاده از سم گلیفوزات در زمان تابستان است که منجر به نابودی آفات شده و استفاده آن نیز در اروپا با مخالفت هایی روبرو است. در زمستان نیز از سم اسپریتز برای این توده ها استفاده می شود.

تا کنون تحقیقات کمی در زمینه درخت کریسمس انجام شده است. اما یکی از این پژوهش ها که در آمریکا انجام شد نشان داد که درختان برداشت شده در زمان کریسمس هیچ باقیمانده ای از سموم استفاده شده را ندارند. درختان کریسمس تولید شده حاصل کاشت بذرهایی هستند که از ارتفاع ۳۰ متری درختان مادری برداشت شده است. اما برداشت بذر و تولید نهال توسط کارگران انجام می شود که مخاطرات قابل توجهی نیز برای آن ها به همراه دارد. در سال ۲۰۱۰ یک شرکت دانمارکی کارگرانی برای تولید درخت کریسمس به کار گرفت. در این پروژه حقوق نهایی این کارگران منصفانه و شرایط شغلی آن ها مناسب بود که نشان دهنده تأثیر مدیریت بر کاهش ریسک تولید این درختان است.

با توجه به تحقیقات انجام شده یکی از بهترین گزینه ها برای تهیه درخت کریسمس خرید نهال های گلدانی این درختان است. برای حفظ این درختان جهت استفاده در سال بعد می توان هر ۱۲ ماه گلدان آن ها و خاک آن را تعویض کرده و در نتیجه در یک گلدان متوسط درخت کریسمس می تواند به ارتفاع مناسبی برای مراسم رسیده و همزمان با آن، درخت زنده و سالمی داشت. علاوه بر این، نگهداری این درختان به صورت جداگانه در حیات منزل نیاز به سم پاشی نداشته و از نظر زیست محیطی پاک تر است./منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcameni.49ni615kk4.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما