تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 66339
اپراتور مجازی در حوزه بانکداری مجازی با پیشرفت همراه می شود اما با معضل بازاریابی رو به رو است.
مشکل اپراتورهای مجازی، بازاریابی است
به گزارش زیست آنلاین، اپراتور مجازی فناوری ای  است که در ارایه سهل و کم هزینه خدمات نقش مهمی دارد. این فناوری در حوزه بانکداری مجازی امکان پیشرفت بیشتری نسبت به حوزه های دیگر دارد. تاکنون اپراتورهای مجازی درحوزه بانکداری، خدمات پرداخت را با موفقیت پوشش داده اند در حالیکه در حوزه احراز هویت و دیگر خدمات بانکی هم می توانند به صرفه و موثر واقع شوند. اپراتور مجازی در حوزه بانکداری مجازی با پیشرفت همراه می شود اما با معضل بازاریابی نیز رو به رو است.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر نیما امیر شکاری صاحبنظر در حوزه بانکداری الکترونیک، درباره اپراتورهای مجازی در داخل و خارج از کشور توضیح می دهد:« اپراتورهای مجازی برای اینکه موفق شوند باید در مسیر نیازهای تخصصی افراد اجتماع مورد نظرشان حرکت کنند. افرادی که معمولا حرفه خاصی دارند و نیازهایشان در زمره نیازهای عمومی قرار نمی گیرد بیشتر با اپراتورهای مجازی سر و کار دارند و عامل موفقیت اپراتورهای مجازی وجود چنین افرادی است. در حال حاضر اپراتورهای غیرمجازی دنیا در اکثر حوزه های نیاز افراد از جمله، پرداخت های مجازی، رومینگ و ... ورود کرده اند ، بنابراین راه موفقیت اپراتورهای مجازی دنیا در حوزه بانکداری و سایر حوزه ها در گرو پوشش دهی نیازهای خاص افراد قرار می گیرد و مثلا ایجاد رومینگ ارزان قیمت یکی از راه های رقابت اپراتور مجازی با اپراتورهای پیشین است».
او در ادامه افزود: « اپراتورهای مجازی داخل کشور هنوز به حوزه رومینگ ورود نکرده و نبود رومینگ ارزان  یکی از دلایل عدم پیشرفت این اپراتورها در داخل کشور بوده است. حدود ۶۵ درصد از اپراتورهای مجازی در دنیا با شکست مواجه شده اند زیرا نیازهای افراد اجتماع مورد نظرشان را به درستی شناسایی نمی کنند در نتیجه از سرویس دهی کافی برخوردار نیستند. وظیفه اپراتورهای مجازی گسترش شبکه، ارتقای زیرساخت ها و طبیعتا سرویس دهی به عموم مردم است و در ایران این وظایف تنها در حوزه پرداخت پیشرفت عملی شده است. در حالیکه اپراتورهای مجازی می توانند با هزینه کمتر به ارایه خدمات زیادی از جمله، احراز هویت بپردازند. البته ارایه همه خدمات به اجازه بانک مرکزی بستگی دارد».
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این کارشناس در پایان تاکید می کند: « انجام احراز هویت از طریق اپراتورهای مجازی می تواند با ریسک و هزینه های کمتری انجام شود. بزرگترین معضل اپراتور مجازی نسبت به اپراتورهای غیرمجازی قدمت کمتر اپراتورهای مجازی است در نتیجه برای بازاریابی با مشکلات زیادی رو به رو است. فضای بانکداری مجازی بستر مناسبی برای پیشرفت اپراتورهای مجازی است و پیشرفت های آینده اپراتورهای  مجازی بیشتر در حوزه بانکداری به ویژه بانکداری مجازی کشور به ثمر می آید».

 

 

https://zistonline.com/vdcgyw93.ak93w4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما