تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : 66364
زیست آنلاین: امروز ما در حالی به توسعه تریلرهای بدون راننده، هوش مصنوعی و بازی های رایانه ای پرداخته ایم که نزدیک به ۱ میلیارد و ۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان هیچ دسترسی به شبکه برق رسانی ندارند.
نتایج انتقال نیرو به مناطق روستایی و جمعیت های آسیب پذیر
به گزارش زیست آنلاین، از هر ۵ نفر در سراسر جهان ۱ نفر دسترسی به برق ندارد که بیشتر آن ها در مناطق صحرای آفریقا و جنوب آسیا زندگی می کنند. این مردم برای روشنایی تنها وابسته به نفت سفید، شمع و چراغ قوه هستند. پر کردن این فاصله و برق رسانی به تمامی مردم جهان می تواند مشکلات بیشماری را حل کند. نور مصنوعی پس از غروب آفتاب می تواند به ۲ میلیون کودک جهت تحصیل شبانه کمک کند. یک کلینیک سلامت که انرژی برق قابل اطمینانی دارد می تواند خدمات بهتری به مردم ارائه کند. این مردم دیگر برای طبخ نیاز به نفت سفید، ذغالسنگ، چوب و سایر سوخت ها ندارند و به راحتی می توانند با غذاپز های خورشیدی غذای خود را تهیه کنند که منجر به افزایش سلامت آن ها می شود.

متاسفانه تا کنون ارزیابی تأثیر انرژی های نوین و انرژی برق قابل اطمینان در جوامع آسیب پذیر مورد بررسی قرار نگرفته است و هنوز هم چالش ها و امتیازات آن به درستی مشخص نیست. اما اخیراً در یک برنامه پژوهشی تأثیر دسترسی به انرژی در جمعیت های بدون برق مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج جالبی را به همراه داشته است./منبع: cleantechnica

https://zistonline.com/vdceex8p.jh8ppi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما