تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 67697
زیست آنلاین: چین در اواخر امسال "محدودیت های ویژه انتشار" را در شرکت های صنایع بزرگ صنعتی در شمال چین تحمیل می کند، چرا که این حرکت برای اطمینان از ادامه جنگ در برابر آلودگی ضروری است.
چین محدودیت های ویژه جدید را برای صنایع وضع می کند
به گزارش زیست آنلاین، در سال گذشته، چین برای بدست آوردن اهداف حیاتی کیفیت هوا، ۲۸ استان در شمال این کشور را وادار کرد که در مدت زمان اکتبر ۲۰۱۷ تا ماه مارس ۲۰۱۸ مقادیر قابل توجهی از غلظت ذرات معلق خطرناک معروف به PM۲.۵ را ۱۰ الی ۲۵ درصد کاهش دهند.

اما از آنجایی که با رسیدن به اهداف کوتاه مدت کمپین کاهش آلودگی، توجه صنایع و دولت های محلی به اهداف تغییر اقلیم کاهش می یابد، بنابراین دولت تصمیم گرفته است تا با وضع قوانین جدید تمامی شرکت ها و دولت های محلی را تحت فشار دائمی قرار دهد. در اطلاعیه ای که در وب سایت خود در اواخر روز جمعه، وزارت حفاظت محیط زیست چین اعلام کرد که همه پروژه های صنعتی جدید در ۲۸ شهر کلیدی در شمال این کشور، پس از انجام ارزیابی تاثیرات زیست محیطی از اول مارس، باید با محدودیت های کاهش انتشار سخت تری روبرو شوند.

دیگ های صنعتی موجود و همچنین تأسیساتی همچون نیروگاه حرارتی، فولاد، پتروشیمی، مواد شیمیایی، فلزات غیر آهنی (به استثنای آلومینیوم) و سیمان، با محدودیت های سخت تری برای کاهش انتشار دی اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن، ذرات معلق و ترکیبات آلی فرار از اول اکتبر مواجه خواهند شد. کارخانه های شیمیایی کک سازی نیز با محدودیت های جدید مواجه خواهند شد و تا اکتبر ۲۰۱۹ این کارخانه ها باید احیا شوند.

در این اعلامیه، شرکت های موجود باید اقدامات موثری را برای تطابق با محدودیت های جدید در مهلت ذکر شده انجام دهند. اگر آنها نتوانند این کار را انجام دهند، ممکن است جریمه پرداخت کنند، یا دستور کاهش تولید آن ها صادر شود و یا به طور کامل تعطیل شوند. به عنوان بخشی از کمپین زمستانی، ۲۸ شهر در معرض رژیم بازرسی بی سابقه دولت مرکزی قرار خواهد گرفت و جهت کاهش تولیدات صنعتی، ترافیک و محدود کردن استفاده از زغال سنگ به منظور کاهش تولید ذرات معلق تحت نظارت خواهد بود. همه ۲۸ استان، به اهداف قبلی خود در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ دست یافتند.

چین قصد دارد یک سیستم نظارت سراسری آنی و ۲۴ ساعته ایجاد کند که شرکت ها تحت فشار دائمی برای رعایت قوانین محیط زیست قرار گیرند و همچنین تلاش می کند تا پلیس و دادگاه ها را مجبور به دستگیری مجرمان سرسخت کند./منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcefp8p.jh8foi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما