تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 67712
آلاینده‌هایی که ماکروفرها در طول یک سال دراروپا تولید می‌کنند با گاز کربنیک حاصل از ۷/۷ میلیون خودرو برابری می‌کند. به عقیده محققان، کاهش مصرف این وسیله و آگاهی دادن درباره مصرف صحیح آن باید مورد توجه قرار گیرد.
ماکروفرها به اندازه خودروها آلاینده‌اند
 به گزارش انرژی امروز، آماده کردن یک کاسه پف فیل در عرض یکی دو دقیقه در ماکروفر در نظر اول بی‌ضرر به نظر می‌رسد، اما همین وسیله کوچک که بسیار در آشپزی به ما کمک می‌کند، برای محیط زیست بس خطرناک است.

 در تحقیقی که نتیجه آن در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۸ در مجله Science of the Total Environment به چاپ رسید، برق مصرفی ۱۳۰ میلیون ماکروفر موجود در اروپا به‌مدت یک‌سال محاسبه شده است.

محققان می‌گویند که برای تامین برق مصرفی این دستگاه‌ها، به‌اندازه‌ای که ۷/۷میلیون خودرو گاز کربنیک تولید می‌کنند، آلاینده به جو تحمیل می‌شود.

در این پژوهش که توسط دانشگاه منچستر انجام شده است، گاز کربنیک ایجاد شده از مراحل ابتدایی تولید ماکروفر تا  تبدیل شدن آن به زباله محاسبه شده است.

 به نظر می‌رسد که با گسترش فرهنگ مصرف‌گرایی در اروپا و با کاهش قیمت تمام‌شده وسایل آشپزخانه، آسیب به محیط زیست هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

یکی از پژوهش‌گران تیم دانشگاه منچستر می‌گوید: «مصرف برق ماکروفرها بیشترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کند. میزان آلاینده‌هایی که ۱۹ ماکروفر در یک سال تولید می‌کنند با یک خودرو برابری می‌کند.»

محققان اعتقاد دارند که برای کاهش استفاده از ماکروفر و آگاهی دادن درباره استفاده صحیح از این وسیله باید تلاش‌هایی صورت بگیرد. به‌عنوان مثال، با تنظیم صحیح دستگاه براساس نوع غذا، برق مصرفی این دستگاه کاهش می‌یابد.

به گزارش انرژی امروز، تعداد فروش ماکروفر در اروپا هر ساله افزایش می‌یابد. تخمین زده می‌شود که فروش سالانه ماکروفر در این قاره تا آخر ۲۰۲۰ به ۱۳۵ میلیون دستگاه برسد.

https://zistonline.com/vdccimqe.2bqms8laa2.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما