تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب : 67713
رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۵ واحد صنعتی، خدماتی و درمانی به دلیل آلودگی هوا اخطاریه دریافت کرده‌اند،گفت: معاینه فنی خودروهای دیزلی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، به صورت تصادفی بررسی می‌شود.
پایش۱۸۱۰ واحد صنعتی، خدماتی و درمانی در شهر تهران
به گزارش زیست آنلاین، محمدحسین بازگیر با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۸۱۰ واحد صنعتی، خدماتی و درمانی در شهر تهران پایش شده است، اظهار کرد: در همین بازه زمانی ۹۳۹ اخطاریه صادر شده است و حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ واحد اخطاریه دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای برخی واحدها دو یا چند اخطاریه صادر شده است، تصریح کرد: ۶۴۳ اخطاریه به دلیل آلودگی آب و ۲۴۵ اخطاریه به دلیل آلودگی هوا صادر شده است.

بازگیر ادامه داد: ۵۱۵ اخطاریه زیست‌محیطی به دلیل اشکال در مدیریت پسماند برخی واحدها ،۳۹۱ اخطاریه به دلیل رعایت نکردن سرانه فضای سبز در برخی واحدهای صنعتی، خدماتی و درمانی و ۴۱۷ اخطاریه به دلیل رعایت نکردن ضوابط استقرار واحدها صادر شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه برخی واحدها چندین مشکل زیست محیطی داشته‌اند و همه آن مشکل‌ها طی یک اخطاریه به آنها تذکر داده شد، گفت: ۲۲۷ واحد خدماتی در شهر تهران آلودگی آب دارند؛ به این معنا که تعدادی از آن‌ها تصفیه‌خانه فاضلاب ندارند و سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب برخی دیگر از واحدها هنگام مراجعه ماموران محیط زیست خاموش بود. در برخی دیگر از واحدها پارامترهای آلایندگی آب بالاتر از حد استاندارد است که برای تمامی آنها اخطاریه صادر شد.

بازگیر افزود: ۱۳۱ واحد درمانی و ۲۶۹ مورد از صنایع در زمینه آلودگی آب مشکلاتی داشتند.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در ادامه اظهار کرد: از ۲۴۵ اخطاریه صادر شده برای آلودگی هوا ۱۹۱ مورد متعلق به صنایع و ۴۸ مورد برای واحدهای خدماتی و شش مورد دیگر نیز برای درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها بود.

بازگیر با بیان اینکه ۱۱۷ واحد درمانی مشکل مدیریت پسماند دارند، گفت: تعداد واحدهای خدماتی در این زمینه نیز ۱۴۸ و واحدهای صنعتی ۲۵۰ مورد است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۳ واحد صنعتی، ۱۲۶ واحد خدماتی و ۴۲ واحد درمانی نیز به دلیل رعایت نکردن سرانه فضای سبز اخطاریه دریافت کرده‌اند،اظهارکرد: برخی واحدهای صنعتی ضوابط استقرار را رعایت نکرده‌اند که تمامی این واحدها تذکر گرفته‌اند همچنین ۷۸ واحد مشمول پایش آنلاین هستند که باید تجهیزات پایش آنلاین را نصب کنند.

 رییس اداره محیط زیست شهر تهران افزود: ۲۷۴ واحد خوداظهاری خود را تحویل اداره محیط زیست شهر تهران نداده‌اند. واحدهای سطح شهر تهران موظف هستند هر سه ماه یکبار خوداظهاری کنند و این گزارش را تحویل اداره محیط زیست بدهند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با تاکید بر اینکه پس از صدور اخطاریه برای واحدهای آلاینده به آن‌ها فرصت رفع آلایندگی داده می‌شود، گفت: واحدهای آلاینده باید در مهلت تعیین شده برنامه زمان‌بندی رفع آلایندگی خود را تحویل دهند و کار اجرایی را آغاز کنند در غیر این صورت اخطاریه دوم برای آن‌ها صادر می‌شود و چنانچه به اخطاریه دوم نیز بی‌توجهی کنند و یا پیشرفتی مطابق برنامه تعیین شده خود نداشته باشند، پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل و به مراجع قضایی فرستاده می‌شود.

بازگیر در ادامه تصریح کرد: در چند هفته اخیر ۲۰ مورد از عوامل آلودگی هوا به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، وی در پایان درباره پایش منابع متحرک در شهر تهران اظهار کرد: گشت‌هایی در سطح شهر و معابر عمومی توسط ماموران محیط زیست در حال اجرا است که به طور تصادفی شماره پلاک و ساعت تردد خودروهای دیزلی یادداشت و وضعیت معاینه فنی آن‌ها چک می‌شود، چنانچه خودرو مشکلی در این باره داشته باشند به نیروی انتظامی مورد اعلام و پیگیری می‌شود تا با متخلفان آلودگی هوا برخورد شود.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcds509.yt05f6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما