تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 68468
زیست آنلاین: عوامل سیاسی بیشترین سهم را در رتبه بندی انرژی خورشیدی ایالت های امریکا به خود اختصاص داده است.
سهم 50 درصدی سياست  در رتبه بندی انرژی خورشیدی امريكا
به گزارش زیست آنلاین: یک سایت معتبر امریکایی، به نام(Solar Power Rocks ) هر ساله براساس ۱۱ معیار هر یک از ایالت های آمریکا را از نظر ارزش های زیست محیطی تخصصی  و منابع معتبر انرژی خورشیدی رتبه بندی می کند و در نهایت براساس این معیارها؛ هر ایالت یک درجه اختصاصی را دریافت می کند.

بر طبق آخرین مطالعات،  گزارش شده است که در سال ۲۰۱۸، ایالت های  نیوجرسی، ماساچوست، رود آیلند، مریلند، واشنگتن، دی سی، نیویورک، اورگان و Connecticut، همگی در رتبه بندی A قرار گرفته اند و ایالت Louisiana  و ۸ ایالت دیگر نیز در رتبه بندی ها درجه  F را به خود اختصاص داده اند.

جزییات دقیق این رتبه بندی، در وب سایت Solar Power Rocks موجود است، اما اگر بخواهیم نگاهی سطحی به عوامل و فاکتور های در نظر گرفته شده، در این خصوص داشته باشیم، باید یادآور شویم که عوامل سیاسی ۵۰٪ از سهم رتبه بندی های در نظر گرفته شده را به خود اختصاص داده اند. در واقع سیاست های هر کشور برای حمایت از انرژی خورشیدی عاملی بسیار مهم و حیاتی  است، به طوری که می توان گفت؛ سیاست یکی از مقوله های اصلی است که حتی در تعیین هزینه های انرژی خورشیدی نیز تاثیر گذار خواهد بود.

به طور جدی می توان گفت : ۵ عامل اصلی در سیاست،  ۵۰ درصد از وزن سیستم را تشکیل داده اند، این پنج عامل مهم شامل موارد زیر است:

استاندارد منابع تجدید پذیر؛ این عامل بیان می کند که دولت چه مقرراتی را در این خصوص تصویب کرده است ؟! وچه  قوانینی در حمایت  از اهداف زیست محیطی  و دست یابی  به تولید و ذخیره منابع تجدید پذیر  فراهم شده است.سرعت تولید؛ این عامل بیان می کند که آیا سرعت تولید انرژی خورشیدی تحت نظر دولت می باشد و از برنامه ریزی های موجود پیروی می کند؟قیمت برق ؛ این عامل بیان می کند که آیا دولت جهت کاهش هزینه های انرژی خورشیدی، در مقایسه با سایر انرژی ها گام موثری برداشته است؟ (این عامل با تعداد پانل های نصب شده خورشیدی، رابطه مستقیم دارد.)اندازه گیری جزیی  تعرفه ها : از آنجایی که انرژی های تجدید پذیر، پایدار هستند، مازاد انرژی باز هم به این چرخه  باز خواهد گشت، بنابراین این عامل اظهار دارد که مقدار و درآمد حاصل از آن، باید دوباره در تعرفه ها محاسبه بشود.شبکه اتصال؛ از آنجایی که میزان سادگی یا دشواری اتصالات شبکه ها و سیستم های خورشیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این عامل اظهار دارد که این شاخص باید در مناطق مورد نظر، به ویژه مناطق محلی محاسبه شود. / منبع: cleantechnica 

https://zistonline.com/vdcbwab0.rhbw0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما