تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 68634
«سامسو» در دانمارک، یک جزیره منحصر بفرد انرژی پایدار، شامل دهکده‌هایی با خانه های چوبی و توربین‌های بادی است. چهارهزار نفر در این جزیره از طریق کشاورزی زندگی می‌کنند و از نظر انرژی، خودکفا هستند. در مدت ده سال، انتشار دی اکسید کربن از یازده تن تا کمتر از چهار تن در سال برای هر ساکن کاهش یافت.
سامسو، یک جزیره ی پایدار
به گزارش زیست آنلاین، سورن هرمانسن، عضو آکادمی انرژی می گوید: «وقتی شروع کردیم، کسی واقعا از منافع مالی این پروژه مطمئن نبود و نمی‌ دانستیم تاثیر آنچه خواهد بود. آن‌ها می‌دانستند سرمایه گذاری زیادی خواهیم کرد، ولی آیا بازده خوب خواهد بود؟ نکته جالب این بود که اگر یک محوطه پوشیده از توربین های بادی برای متقاعد کردن مردم درست می‌کردیم، می‌توانستیم آن‌ها را همراه کنیم. بهتر از همه افزایش قیمت مداوم نفت بود. این نکته خوب بود چون باعث می‌شد مردم به توسعه سبز خوشبینانه‌تر بنگرند و درک کنند که توسعه سبز برای بهبود اقتصاد و صرفه جویی در هزینه خوب است.»

 شهرداری «سامسو»، شرکت‌های الکتریسیته و ساکنان، صاحب توربین‌های بادی هستند. الکتریسیته اضافی به دانمارک فروخته می‌شود. برای مواقع ضروری، یک کابل برقی، جزیره را با شبه جزیره مرتبط می‌کند. ولی جریان کیلووات‌ها، از «سامسو» به سمت خارج است.

 حمل و نقل شهری، خودرو‌ها و کشتی‌ها هنوز به سوخت فسیلی وابسته است. جایگزینی آن‌ها چالش آینده اهالی است.

 

 

https://zistonline.com/vdcgt393.ak97w4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما