تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 17114
معاون دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم در صورت مشاهده حیات وحش در مناطق مسکونی و به ادارات کل محیط زیست استان ها اطلاع دهند.
مردم برای حمایت از حیات وحش در سرمای زمستان کمک کنند
به گزارش زیست آنلاین

  ا

فشین کرمی روز سه شنبه  گفت : به علت بارش برف و سرما ممکن است انواع حیات وحش شامل کل و بز و پرندگان برای تهیه غذا وارد مناطق مسکونی شوند.

وی اظهار داشت: در این صورت از شهروندان و اهالی مناطق مسکونی درخواست می کنیم در صورت مشاهده بدون آسیب رساندن به حیوانات بی پناه به ادارات کل محیط زیست اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: سازمان محیط زیست به ادارت کل و حتی دستگاه های متولی باغ وحش ها هشدار داده تا نسبت به امداد رسانی احتمالی به حیات وحش در آماده باش باشند.

کرمی افزود: ادارات کل استان ها هر ساله تمهیدات لازم برای کمک رسانی به حیات وحش مانند تامین علوفه و یا گرم کردن محیط آنها را در دستور کار دارد از این رو در صورت تماس از سوی اهالی مناطق مسکونی آماده کمک رسانی به حیات وحش است.

معاون دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عملیات علوفه رسانی در دستور کار ادارات کل محیط زیست استان هایی که در مناطق سردسیری واقع شده اند، قرار دارد از این رو سالانه بعد از بارش برف سنگین کار علوفه رسانی انجام می شود.

معمولا با بارش برف های سنگین در ارتفاعات حیات وحش برای تامین علوفه با مشکل مواجه می شوند از این رو وارد مناطق مسکونی می شوند که متاسفانه برخی افراد سودجو موجب اذیت و آزار این حیوانات بی پناه می شوند و در برخی موارد اقدام به زنده گیری و نگهداری آنها در مناطق محصور شده می کنند.

https://zistonline.com/vdcdof0f.yt05f6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما