تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 220
یک بوزینه دم‌کوتاه تبتی پس از اجرای یک عمل موفق پیوند کبد با استفاده از اندام اهدایی یک خوک شبیه‌سازی شده توانست در کتابهای رکورد جای بگیرد.
دستاورد بزرگ پزشکان چینی در پیوند کبد خوک شبیه‌سازی شده به یک میمون
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا  بیمارستان شیجینگ در شیان چین روز پنج‌شنبه (۱۶ خرداد) از عمل پیوند موفقیت‌آمیز کبد خوک به میمون خبر داد.

این پیوند در روز ۲۸ مه(هفتم خرداد) اجرا شد و این میون اکنون در موقعیت ثابتی قرار داشته که می‌توان بر اساس آن این پیوند را موفقیت‌آمیز خواند.

به گفته کارشناسان، موفقیت این عمل جراحی یک دستاورد بزرگ در حوزه جراحی‌های بزرگ پیوند عضو است.

پزشکان این بیمارستان چینی پیش از این در اواخر ماه مه یک عمل مشابه را بر روی یک میمون تبتی دیگر انجام داده بودند اما آن حیوان دو روز پس از عمل مرد.

 

10-976.jpg

تجربه‌های مشابه در آمریکا، آلمان، استرالیا و ژاپن نیز انجام شده است.

سال گذشته دانشمندان در کره جنوبی عمل پیوند یک قلب و کلیه را از یک خوک شبیه‌سازی شده به دو میمون انجام داند اما این حیوانات تنها برای ۲۴ و ۲۵ روز پس از عمل زنده ماندند.

بیمارستان شیجینگ چهار سال پیش پروژه تحقیقات بالینی را در پی کمبود اهداکنندگان داخلی و بین‌المللی کبد برای پیوند آغاز کرده بود.

به گفته پزشکان، اندام خوکهای مهندسی شده مطلوبتر از اندام انسانی هستند چرا که خطر رد آنها توسط بدن میمون کمتر است.

این جراحی یک پایه تجربی و نظری برای کاربرد بالینی چنین پیوندهایی بنا نهاده که می‌تواند راه‌حلی برای کمبود اندام انسانی برای پیوند باشد.

بیمارستان شیجینگ از سال ۱۹۹۷ اجرای پیوند کبد را آغاز کرد. این بیمارستان در حوزه پیوند پیشگام محسوب شده و بیش از ۳۰۰ پیوند عضو موفقیت‌آمیز را اجرا کرده است.

این میمون تبتی هنوز تحت نظر پزشکان در بیمارستان شیجینگ بوده تا از ثابت ماندن وضعیت آن اطمینان حاصل شود.

این پزشکان قصد دارند آزمایشات بیشتری را بر روی حیوانات پیش از اجرای عمل‌های مشابه بر روی انسان برای پیوند اندام شبیه‌سازی شده انجام دهند.

انتهای پیام

بوزینه دم‌کوتاه تبتی پس از پیوند کبد از خوک برای ۱۰ روز در بخش آی‌سی‌یو بستری بود



بوزینه دم‌کوتاه تبتی پس از پیوند کبد از خوک برای ۱۰ روز در بخش آی‌سی‌یو بستری بود 

https://zistonline.com/vdchtvnid23ni.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما