تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب : 23133
ساکنان منطقه مهرشهر به همراه اصحاب رسانه و برخی از مسئولان کرج امروز در اعتراض به قطع مخفیانه ۲۰۰۰ اصله درخت و برای نجات باغ سیب مهرشهر دست به کار شدند و در اعتراض به این اقدام تجمع کردند.
مردم و اصحاب رسانه در اعتراض به قطع ۲۰۰۰ اصله درخت باغ سیب مهرشهر تجمع کردند
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر، با توجه به قطع مخفیانه درختان باغ سیب مهرشهر کرج در فروردین ماه سال جاری توسط شرکت کشت و صنعت زراعی (ش.م) که وابسته به بنیاد مستضعفان است، مردم کرج به ویژه منطقه مهرشهر، اصحاب رسانه و برخی از مسئولان شهر در اعتراض به قطع درختان علیه این اقدام دست به تجمع زدند.

این تجمع که از ساعت ۱۱ صبح آغاز شد تاکنون ادامه دارد و در میان جمعیت بهنام محمودی عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز حضور دارد.



یکی از باغبانان: دلیل خشک شدن درختان باغ سیب مهرشهر عدم اجازه حفر چاه آب توسط شهرداری کرج است

یکی از باغبانان این باغ مدعی شد: دلیل قطع درختان، خشک شدن آن‌ها و نبود آب است و ما این‌جا با کمبود آب روبه‌رو هستیم و شهرداری هم به ما اجازه حفر چاه تازه نمی‌دهد.

وی ادامه داد: این باغ دارای ۷ چاه است که همگی خشک شده‌اند و آب ندارند.



 

این باغبان که نخواست نامش گفته شود، درباره کاشتن نهال جایگزین بیان کرد: قرار است این کار انجام شود اما چه زمان و چه وقت، روشن نیست.

پای درختان این باغ شبانه بنزین می ریزند

در این میان، مردی که خود کشاورز و باغ‌دار است، گفت: من خود باغ‌دار هستم و می‌دانم که نباید منتظر باشیم تا درختی خشک شود سپس نهالی را جایگزین آن کنیم.

وی مدعی شد: من با چشم خود دیده‌ام که شبانه پای درختان این باغ بنزین می‌ریزند تا خشک شود.

چندی پیش بهنام محمودی، عضو شورای شهر کرج و مدیر کل محیط زیست استان البرز نیز نسبت به این اقدام غیرقانونی اعتراض کرده بودند.



تجمع‌کنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی در تلاش به رساندن این اعتراض به دیگر شهروندان بودند در این پلاکاردها پیام هایی از قبیل "شکوفه های باغ سیب کرج خشک نمی شود" و "باغ سیب مهرشهر همیشه سبز می ماند" نوشته شده بود.

این باغ که به باغ سیب شمس یا باغ سیب مهرشهر مشهور است، دارای ۳۰۰ هکتار مساحت و از اموال مصادره شده است. این باغ سال‌هاست در اختیار بنیاد مستضعفان است.

نکته جالب و قابل توجهی که همه حاضرین را به تعجب وا داشت، کاشت کلم در ورودی این باغ است.

 

https://zistonline.com/vdcbf8b5.rhbffpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما