تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 33597
در حاشیه اجلاس کارشناسی حیات‌وحش در کامرون اعلام شد که آفریقا ممکن است به دلیل افزایش جمعیت و گرمای زمین بیش از ۳۰ درصد از گونه‌های گیاهی و جانوری خود را تا پایان قرن حاضر از دست بدهد.
گرمای جهانی تهدیدِ جدی برای گونه‌های آفریقایی
به گزارش زیست آنلاین از ایسنا کارشناسان و محققان ۲۰ دانشگاه آفریقایی، آمریکایی و اروپایی اعلام کردند که صحرای آفریقا سریعتر از هر منطقه دیگری در حال از دست دادن جنگل‌ها و پوشش گیاهی خود است.

 

بنابراین گزارش، چوب‌بُرها برای پاسخ به تقاضای بی‌امان چین، اروپا و ایالات متحده درختان را قلع و قمع می‌کنند. در عین حال کشورها شاهد رشد سالانه سه درصدی جمعیت هستند و زمین‌هایی که پیش از این پوشیده از جنگل بودند برای ساخت مسکن، صنایع، زراعت و کشاورزی استفاده می‌شوند.

 

این به معنای نابودی زیستگاه بسیاری از حیوانات و گیاهان آفریقایی است که این گونه‌ها در حال حاضر فشار ناشی از گازهای گلخانه‌ای موجود در اتمسفر و گرمای جهانی زمین را نیز تحمل می‌کنند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه‌وله، «توماس اسمیت»، کارشناس مرکز مطالعات حاره‌ای دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: با ۱.۵ درجه سانتیگراد افزایش دمای جهان، آفریقا ممکن است ۳۰ درصد از جانوران و گیاهان خود را از دست بدهد و در کمال تاسف با افزایش گاز دی‌اکسید کربن که پیش‌بینی می‌شود با افزایش سه درجه‌ای دما باعث بالا آمدن سطح اقیانوس‌ها خواهد شد، ۴۰ درصد از گونه‌های پستاندار آفریقا را تا پایان قرن حاضر به نابودی کشاند. از نمونه‌های نابودی کامل جانوران آفریقایی می‌توان به شامپانزه آفریقایی اشاره کرد.

https://zistonline.com/vdcgun9w.ak9wy4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما