تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۰۸
کد مطلب : 35025
معاون داروی وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: طبق تفاهمنامه اخیر وزارت بهداشت و بیمه ها، بیمه ها مکلف شده اند اعتباراتی که وزارتخانه به آنها می دهد را ظرف مدت یک هفته توزیع کنند.
ظرف مدت یک هفته بیمه ها مکلف به توزیع اعتبارات دارویی شدند
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایرنا ، رسول دیناروند روز چهارشنبه در سیزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران افزود: تفاهمات خوبی با سازمان های بیمه گر از جمله تفاهمنامه اخیر و دادن اعتبارات لازم از سوی وزارت بهداشت به بیمه ها، انجام شده که مهمترین شرط آن، مکلف کردن بیمه ها برای توزیع اعتبارات ظرف مدت یک هفته است.


وی اضافه کرد: در کنترل قیمت دارو نیز کارهایی انجام داده ایم تا شاهد تغییرات جهشی نباشیم و به این ترتیب جلوی افزایش دارو را به طور کامل گرفته ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در شش ماه آینده کاری می کنیم تا فشاری به مردم نیاید اما این طور نخواهد بود که اقتصاد تولید داخل ضربه بخورد.

دیناروند ادامه داد: منطقی نیست که وضعیت امروز را با ۴۰ سال پیش مقایسه کنیم چون قابل قیاس نیست و اختلاف در این زمینه بسیار چشمگیر است.

وی اضافه کرد: جامعه داروسازی طی سال های گذشته توسعه زیادی در دانشکده ها داشته و سالانه یکهزار نفر، دانش آموخته می شوند با این وجود تعداد داروسازان کمتر از ۲۰ هزار نفر است در حالیکه در ترکیه این تعداد دو برابر و در مصر سه برابر است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: جامعه داروسازی بسیار کوچک است اما در توسعه علمی کشور بیش از وزن خود اثرگذار بوده و ۹ نفر از ۱۸ دانشمند برتر یک درصدپزشکی برتر جهان، داروساز هستند و در واقع ۵۰ درصد دانشمندان پزشکی را داروسازان تشکیل می دهند.

دیناروند گفت: در حوزه صنعت نیز فرآوری داروها با تکنیک های بالای دنیا در کشور امکان پذیر شده و نانو دارو، بیوتکنولوژی، داروهای صعب العلاج و داروهایی که تأییدیه اروپا را در سال ۲۰۱۳ گرفته اند اکنون در کشور تولید می شوند.

وی تصریح کرد: برغم بی انصافی و تذکراتی که به ما از سوی رسانه ها و مجلس داده می شود خدمات شایسته ای در حوزه خدمات دارویی ارائه می شود که باید از آن تقدیر کرد نه اینکه تحت فشار باشند و حقوق حرفه ای آنها نادیده گرفته شده و زیر سووال بروند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: سال گذشته کمبودهای جدی دارو، تغییر نرخ ارز و برخی فشارها را تجربه کردیم اما امروز شرایط نسبتا مناسب و کمبودها بسیار محدود و معدود شده است.

https://zistonline.com/vdcen78x.jh8nwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما