تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : 35373
مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اجرای برنامه خودمراقبتی در کشور، منتظر تامین منابع اعتباری و اختصاص بودجه هستیم و امیدواریم این برنامه در قالب طرح تحول نظام سلامت اجرا شود.
خود مراقبتی در قالب طرح تحول نظام سلامت اجرا می شود
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایرنا دکتر «شهرام رفیعی فر افزود: طراحی برنامه های خودمراقبتی به پایان رسیده و منتظر دستور اجرای ملی آن هستیم.




** تربیت سفرای سلامت در هر خانواده 

وی خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه های خودمراقبتی، در تمام خانواده های ایرانی یک «سفیر سلامت» تربیت می شود تا هم از خود و هم از اعضای خانواده مراقبت کند تا کمتر بیمار شوند یا در صورت ابتلا به بیماری از مراجعه غیرضروری به پزشک پرهیز کنند.

رفیعی فر گفت: سفرای سلامت درصورت ابتلای خود یا اعضای خانواده به بیماری های مزمن نیز یاد می گیرند تا مادام العمر به درستی از خود مراقبت کنند تا دچار عوارض و عواقب بیماری نشوند.

مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت افزود: با اجرای برنامه های خودمراقبتی، نیاز به دارو و تجهیزات پزشکی کمتر و کیفیت زندگی بهتر می شود.



** اجرای برنامه جامع آموزش سلامت در مدارس

وی از اجرای برنامه جامع آموزش سلامت در مدارس خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه بطور رسمی، درس آموزش سلامت در مدارس تعلیم داده شده و طی آن به والدین و نیز ۱۲ ونیم میلیون دانش آموز، این درس ها ارائه می شود.

رفیعی فر یادآور شد: پیش از این، برنامه های وزارت بهداشت بیشتر به سمت مداخلات درمانی بوده و اکنون می خواهیم با اجرای برنامه های پیشگیرانه و خودمراقبتی، ضمن رعایت حق سلامت مردم، در جهت کاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت زندگی حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری و حرکت به سوی انسان سالم گفت: امیدواریم برنامه های خودمراقبتی را از مهر ماه در قالب نظام جامع سلامت مرحله به مرحله آغاز کنیم که شامل مراحلی مانند تولید بسته ها و آموزش مردم خواهد بود اما اجرای آن منوط به تامین منابع مالی است.

https://zistonline.com/vdcaeene.49nm015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما