تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : 37910
با توجه به نقش مهم سلول‌های عصبی قلب در سلامت عملکرد آن، محققان در تلاش برای بازیابی سلول‌های عصبی قلب هستند.
بازیابی اعصاب آسیب دیده قلب با کمک سلولهای بنیادی
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا هنگامی‌که قلب دچار عارضه حمله قلبی می‌شود بخشی از سلول‌های عصبی قلب از بین می‌روند و توانایی پمپاژ خون قلب به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. حال محققان در تلاشند تا با استفاده از سلول‌های بنیادی، سلول‌های عصبی از کار افتاده را بازیابی کنند.

نخستین گام برای احیا قلب با استفاده از شیوه برنامه‌ریزی مستقیم تبدیل سایر سلول‌های غیرعصبی بخش آسیب‌دیده به سلول‌های عصبی است.

بهترین راهکار برای تبدیل سلول‌ها استفاده از سلول‌های بنیادی است، اما یکی از مشکلات کار با سلول‌های بنیادی دشواری مراحل ترغیب کردن سلول‌ها برای تبدیل شدن به سلول‌های مورد نظر است.

بسیاری از دانشمندان معتقدند برنامه‌ریزی مجدد سلول‌های بنیادی بهترین شیوه کمک به بافت آسیب‌دیده برای بازیابی سلول‌هایش است، به طوری‌که طی سالهای گذشته محققان با استفاده از همین شیوه توانستند سلول‌های مغزی، کبدی و حتی سلول‌های بافت پرده گوش را نیز بازسازی کنند.

محققان اظهار کردند: امیدوارند در آینده نزدیک بتوان با پیشرفت داروها به سلول‌های بافت آسیب‌دیده بدن کمک کرد تا به راحتی بافت‌های خود را درمان کنند که این امر سرعت درمان را افزایش و هزینه های درمان را کاهش می‌دهد.

این مطالعات در نشریه science منتشر شده است.

https://zistonline.com/vdcjyhet.uqeavzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما