تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 51266
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از آسمانی قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر گاهی وزش باد می باشد . به این ترتیب انتظار میرود شاخص کیفیت هوا به غیر از مناطق پرتردد و شلوغ در سایر نقاط شهر در شرایط سالم باقی بماند
هوای پایتخت سالم است
به گزارش زیست آنلاین مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد ۶۹ در شرایط سالم قرار گرفت.

دکتر وحید حسینی در گفتگو با مهر افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت آلاینده های دی اکسیدگوگرد ، ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته و بر میزان غیظت آلاینده های منواکسیدکربن و ازن افزوده شده است .

به گفته وی، به این ترتیب میانگین غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از ایستگاههای پارک رازی ، پارک قائم و فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در سایر ایستگاهها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط سالم است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از آسمانی قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر گاهی وزش باد می باشد . به این ترتیب انتظار میرود شاخص کیفیت هوا به غیر از مناطق پرتردد و شلوغ در سایر نقاط شهر در شرایط سالم باقی بماند .

وی تصریح کرد: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در منطقه ناسالم برای گروههای حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

https://zistonline.com/vdcjm8ei.uqevmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما