تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : 52982
این روبات که آتنا نام دارد صحنه تماشایی را در پایانه بین المللی تام برادلی ایجاد کرد.و زمانی که این روبات در یک ویلچر نشسته بود و برای برداشتن بلیط فرانکفورت خود توسط الکساندر به سمت گیشه لوفتانزا حرکت می کرد گروهی از خبرنگاران تلویزیونی و لنز دوربین ها به سمت او متمرکز شده بودند و مردم با استفاده از دوربین های موبایل خود از او عکس می گرفتند و با تعجب فریاد می زدند این یک روبات است
سفر یک روبات به عنوان مسافر خط هوایی,از لس آنجلس به آلمان
به گزارش زیست آنلاین لس آنجلس(رویترز)- روز دوشنبه در فرودگاه بین المللی لس آنجلس یک روبات شبیه انسان با داشتن سر,دست ها و پاها و پوشیدن کفش کتانی قرمز شیک, سوار یک هواپیما به مقصد آلمان شد و به عنوان اولین روباتی که مسافرت می کند و مانند یک مسافر عادی هزینه بلیط خود را پرداخت می کند شناخته شد.

 

این روبات که آتنا نام دارد صحنه تماشایی را در پایانه بین المللی تام برادلی ایجاد کرد.و زمانی که این روبات در یک ویلچر نشسته بود و برای برداشتن بلیط فرانکفورت خود توسط الکساندر به سمت گیشه لوفتانزا حرکت می کرد گروهی از خبرنگاران تلویزیونی و لنز دوربین ها به سمت او متمرکز شده بودند و مردم با استفاده از دوربین های موبایل خود از او عکس می گرفتند و با تعجب فریاد می زدند این یک روبات است!

 

همراه محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به دنبال Salt lake cityسازندگان این روبات, شرکت سارکوز و شرکت مهندسی

ایجاد قابلیت های اجرایی خاصی در این روبات, به منظور انجام دادن یک سری از فعالیت ها هستند که انجام دادن آنها برای انسانها بسیار خطرناک است مانند پاک سازی فاجعه هسته ای فوکوشیمای ژاپن. شرکت آلمانی مکس پلنک این روبات را خریداری کرده است.

 

که آتنا را در فرودگاه همراهی می کرد گفت:"ما نمی خواهیم Max planck societyالکساندرهرزوگ دانشجوی پزشکی  انسان ها به آنجا بروند و زندگی خود را از دست بدهند"."من مایلم که یک روبات همان وظیفه را انجام دهد مانند باز کردن درها و پاک سازی کردن".

 

هم اکنون, آتنا می تواند کارهایی فراتر از نشستن انجام دهد. نرم افزاری که باعث حرکت و ایستادن پاهای او می شود همچنان در حال تکمیل شدن است اگر چه بازوهای او می تواند کار کند و دهان او توسط سنسر ها و دوربین هایی فیکس شده است.

 

Description: Herzog and Bohg, doctoral student and senior research …

 آلمانMax planck societyالکساندر هرزوگ و جانت بوگ محقق ارشد این تحقیق در

 

آتنا یک بلیط ارزان تهیه کرده بود اما همچنان با واکنش های خاص مردم در مقابل باجه تحویل  بلیط در طبقه اول فرودگاه مواجه بود.

خانم نانسی سیو کسلز سخنگوی فرودگاه گفت:در حالی که آتنا مجبور نبود از مکانی که ردیاب فلزی عادی قرار داده شده است عبور کند مدیر امنیت فرودگاه یک وسیله الکترونیکی خاص را برای این کار داشت."مدیر امنیت فرودگاه نمی خواست بگوییم آن دستگاه چه بود".

هنگام پرواز آتنا مانند یک مسافر عادی اما با حالتی متفاوت روی صندلی نشسته بود.و در تمام طول مسیر برای رسیدن به خانه آزمایشگاهی جدیدش در آلمان توسط هرزوگ و جانت بوگ همراهی می شد.

نمایندگان لوفتانزا نمی توانستند پاسخگوی توضیحات لازم به مردم باشند.

کسلز گفت:آتنا می توانست در یک جعبه بزرگ مانند سایر ابزار الکترونیکی حمل شود اما محققان" می خواستند بدانند انسان ها چگونه به روباتی که در هواپیما نشسته است واکنش نشان می دهند".

به علاوه هرزوگ افزود:گرفتن یک بلیط برای روبات ارزانتر است"

https://zistonline.com/vdcf01dt.w6d0cagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما