تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 60783
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز چهارشنبه با وزیر محیط زیست عراق دیدار و در مورد مسایل مشترک زیست محیطی گفت و گو خواهد کرد.
ابتکار با وزیر محیط زیست عراق دیدار می کند
به گزارش زیست آنلاین معصومه ابتکار گفت: امروز با قتیبه ابراهیم الجبوری دیدار و در مورد مسایل مشترک زیست محیطی گفت و گو خواهیم کرد.

وی اظهار کرد:تفاهم نامه مشترکی میان ایران و عراق با هدف مهار و مقابله با ریزگردها منعقد شده است که در این دیدار بر اجرای هرچه سریع تر مفاد این تفاهم نامه تاکید می شود.

تفاهم نامه مشترک همکاری ایران و عراق با هدف بررسی وضعیت ریزگردها و برطرف کردن این مشکل ۱۰ بهمن ماه ۹۳ در سفر ابتکار به این کشور امضا شد.

گسترش و تقویت شبکه پایش، شناسایی دقیق منشاء گرد و غبار، تثبیت خاک و نهالکاری برخی از مفاد این تفاهم نامه دوجانبه است.

پدیده گرد وغبار چند سالی است که بیش از ۲۰ استان کشور به ویژه استان های جنوبی و غربی را درگیر و مشکلاتی را برای اهالی این مناطق ایجاد کرده است.

تاکنون اقدامات ملی، منطقه ای و بین المللی زیادی با هدف مقابله با این پدیده انجام شده است اما شتاب خشکسالی و کاهش منابع آبی موجب تسریع روند بروز پدیده گرد و غبار شده است، بررسی ها نشان می دهد بیشترین درصد منشاء این ریزگردها خارجی و از کشورهای عراق، عربستان ، اردن و بخشی از صحرای آفریقا است که در این میان سهم عراق از همه بیشتر است.

فواد معصوم رییس جمهوری عراق صبح امروز در صدر هیاتی عالی رتبه وارد تهران شد که &#۳۹; قتیبه ابراهیم الجبوری &#۳۹; وزیر محیط زیست این کشور وی را همراهی می کند.

منبع: ایرنا

https://zistonline.com/vdcds509.yt0zj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما