تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 65554
زیست آنلاین :اگر آمایش سرزمین صورت گیرد، صنعت کشاورزی می تواند مواد غذایی مورد نیاز ۸۲۵ میلیون نفر دیگر را تأمین کند، ۱۰ درصد کالری مواد غذایی را افزایش دهد و ۱۹ درصد به میزان پروتئین مواد غذایی بیافزاید.
آمایش سرزمین می تواند باعث تولید غذا برای 825 میلیون نفر شود
به گزارش زیست آنلاین ،در یک پژوهش، ۱۴ محصول کشاورزی که نزدیک به ۷۲ درصد از کل محصولات کشاورزی تولیدی را تشکیل می دهند از نظر موقعیت کشت کنونی و میزان آب مورد نیاز و دسترسی به آب مورد بررسی قرار گرفتند. در مرحله بعد محققین مناسب ترین محل کشت را برای این ۱۴ محصول بر اساس نیازهای هر گونه تعیین کردند. این محصولات شامل بادام زمینی، ذرت، روغن پالم، ارزن، کلزا، برنج، سورگوم، سویا، نی شکر، آفتابگردان و گندم از جمله این محصولات بودند.

بر اساس اظهارات رهبر این تیم پژوهشی، مشکل اینجاست که موقعیت کشت این محصولات به گونه ای نیست که میزان محصول دهی را به حداکثر برساند و یا در مصرف آب صرفه جویی شود. بنابراین این محققین تصمیم داشتند که سیستم کشاورزی را دوباره مورد بررسی قرار داده و میزان اپتیمم تولید را اندازه گیری کنند.

بعنوان نمونه این تحقیق نشان داد که جایگزینی سورگوم، سویا، گندم و محصولات غده ای کشت دیم با محصولاتی چون ارزن، چغندر قند و آفتابگردان در غرب روسیه منجر به افزایش عملکرد می شود. در شمال هند نیز کشاورزان باید به جای کشت ذرت، ارزن، گیاهان ریشه ای و غده ای، باید برنج، سورگوم، و گندم کشت کنند.

تغییر محل کشت محصولات کشاورزی نه تنها منجر به افزایش عملکرد محصولات شده و مواد غذایی را به افراد بیشتری می رساند، بلکه منجر به ۱۴ درصد صرفه جویی در مصرف آب باران و ۱۲ درصد در مصرف آب آبیاری خواهد شد. محققین همچنین اظهار داشتند که جایگزینی محصولات کشاورزی می تواند بدون نیاز به سرمایه گذاری زیاد در تکنولوژی، کاهش تنوع محصولات و یا کاهش حاصلخیزی خاک انجام گیرد. اما اعلام کردند که با چنین تغییری در کشت محصولات چالش جدیدی در تغییر عادت غذایی رخ خواهد داد.

منبع: e۳۶۰.yale

https://zistonline.com/vdceen8p.jh8nni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما