تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : 69113
زیست آنلاین: ایتالیایی‌ها باجلو کشیدن ساعت که به مدت ۷ ماه ادامه خواهد داشت؛ ۵۶۲ میلیون کیلووات برق صرفه جویی کرده و در حدود ۱۱۶ میلیون یورو سود می‌ برند.
ایتالیایی‌ها از تغییر ساعت سود بردند.
به گزارش زیست آنلاین، شرکت انتقال برق ایتالیا «ترنا» گفت: جلو کشیدن ساعت علاوه بر تامین برق مورد نیاز ۲۰۰ هزار خانوار در سال، موجب صرفه جویی در مصرف برق نیز خواهد شد. 
در حقیقت به جهت آن که تعرفه هر کیلو وات برق، به صورت متوسط برای مصرف کنندگان خانگی در ایتالیا، در حدود ۲۰ سنت می باشد، جلو کشیدن یک ساعت ۱۱۶ میلیون یورو سود می رساند، این رقم از زمان جلو کشیدن ساعت، تا بازگشت ساعت خورشیدی در ۲۸ اکتبر آینده به دست خواهد آمد.
بر اساس داده های شرکت  برق ترنا، از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ میلادی، این تغییر زمانی منجر به صرفه جویی ۸ میلیارد و ۵۴۰ میلیون کیلووات برق شده است که ارزش مالی این میزان در حدود یک میلیارد و ۴۳۵ میلیون یورو می باشد و  بیشترین صرفه جویی انرژی ۱۵۸ میلیون کیلووات در اکتبر بوده است که برابر با ۳۰ درصد کل می باشد. 
نخستین بار در سال ۱۹۱۶، ایتالیا از روز سوم ژوئن تا ۳۰ سپتامبر، ساعت قانونی را به کار برد، اما این برنامه ریزی در سال ۱۹۲۰ متوقف شد، پس از آن مجددا در سال ۱۹۴۰ آغاز و پس از ۸ سال لغو گردید.
اما در نهایت همزمان با شروع بحران انرژی در سال ۱۹۶۶ بار دیگر این برنامه به مدت ۱۳ سال آغاز گشته است و تا پایان اکتبر ماه ادامه خواهد داشت.
 

https://zistonline.com/vdcjtvem.uqehvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما