تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 69137
زیست آنلاین: یک مدل پایدار باید تمام شاخص ها و جزئیات را در بر بگیرد و جنبه های پایداری را به رسمیت بشناسد.
 شناسایی پارامتر های یک شهر سبز پایدار
به گزارش زیست آنلاین، بسیاری از شهر ها در تلاش هستند تا در رتبه بندی در اولویت اول قرار بگیرند، اما در ابتدا باید به شناخت عوامل تاثیر گذار در این رتبه بندی پی ببرند و بدانند دقیقا شاخص های یک شهر سبز یا پایدار چیست؟
هنگامی که ما از پارک ها، کافه ها و یا رودخانه ها با مدل پایدار صحبت می کنیم، به بیان فضاهای سبز جدید ارائه شده در این مکان ها می پردازیم و یا حتی شاهد برج های مسکونی سبز، که دارای فضای سبز گسترده ای می باشند،هستیم.  اما چیزی که باید به آن اشاره نمود، آن است که، این نوع برنامه ها به افراد با درآمد بالا متعلق است و قیمت های املاک و مستغلات را به شکل چشمگیری، افزایش خواهد داد، اما آیا این مدل پایدار توسعه سبز می تواند به افراد با درآمد متوسط و کم نیز اختصاص یابد؟
براساس مطالعات محققان در زمینه زیست محیطی و عدالت اجتماعی، یک مدل پایدار، الگویی تعریف می شود که تمام شاخص ها و جزئیات را در بر بگیرد.
بنابراین مدل درست سبز سازی شهری، باید باعث بهبود واقعی محیط زیست بشود؛ و به ساکنان همه اقشار در همه محله ها، بهره برساند و ارزش های زیست محیطی، اقتصادی و عدالت اجتماعی را نیز  تماما حفظ کند.
در این راستا ما توانسته ایم طی یک دهه تحقیق، در یک بخش صنعتی از شهر نیویورک، دیدگاه سبز را جایگزین قرار دهیم.
در این مدل که تازه، ما از آن به عنوان"فقط به اندازه کافی سبز" یاد می کنیم، علاوه بر حفظ و تمیز کردن محیط زیست، افزایش اشتغال و اشتغال زایی سبز را نیز مورد هدف قرار داده ایم.
با توسعه این مدل، ساکنینی که چندین دهه متوالی، آلودگی را پشت سر گذاشته اند نیز سرانجام می توانند، از مزایای یک محله سبز لذت ببرند. اما لازم است که بدانیم، هرچند، پاکسازی محیط زیست از عوامل اصلی تاثیر گذار در محیط زیست به شمار می رود اما این پاکسازی،  به طور خودکار و یا لزوما منجر به دست یابی به توسعه پایدار  سبز نمی شود. / منبع: greenbiz

https://zistonline.com/vdcfeydv.w6d1magiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما