تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 69191
زیست آنلاین: اخیرا، آمریکای لاتین با بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر، قدم های گسترده ای در راستای ارتقا کیفیت زیست محیطی، برداشته است.
انقلاب انرژی تجدید پذیر در آمریکای لاتین
به گزارش زیست آنلاین، منابع طبیعی آمریکای لاتین، برای قرن ها به حرکت در اقتصاد جهانی کمک کرده اند.
اما اکنون رشد انرژی تجدیدپذیر در سراسر منطقه، ایجاد یک پدیده اقتصادی نوین یه شمار می رود و استفاده از منابع طبیعی برای رشد داخلی، محسوس است.
در سال های اخیر، آمریکای لاتین با بهره گیری از انرژی های باد، خورشیدی، زمین گرمایی و سوخت های زیستی پیشرفت های بزرگی کرده است و قدم های گسترده ای در این راستا برداشته است.
در حال حاضر می توان گفت: به وجود آمدن یک انقلاب انرژی در راه است که منطقه را تغییر خواهد داد و فرصت های تجاری زیادی را ایجاد خواهد کرد.
برای بررسی تغییراتی که در حال انجام است، اخیرا Canning House به برگزاری یک نشست مالی سبز در لندن پرداخت، در این نشست به مهم ترین و شگرف ترین تغییرات از جمله، وابستگی به نفت و تولید و مصرف برق اشاره شد.
وابستگی به نفت
آمریکای لاتین، به میزان چشمگیری به نفت وابسته بوده است و طبق گزارش آماری BP، آمریکای لاتین بیش از ۲۰ درصد از ذخایر نفت جهان را تشکیل می داده است و به عنوان  دومین و مهمترین منطقه وابسته به نفتی در جهان شناخته شده بود، نفت در سال ۲۰۱۳، در حدود  ۴۶ درصد کل عرضه اولیه اولیه انرژی (TPES) را به خود اختصاص داده بود که به مراتب بالاتر از میانگین جهانی یعنی ۳۱ درصد می باشد.
با اینکه، اتومبیل های الکتریکی و هیبریدی ها به سرعت در جهان تاثیر گذار بوده اند، در آمریکای لاتین به سختی حضور پیدا کردند. اما در نهایت، برزیل پیشرفت قابل توجهی با جایگزین های اتانول ایجاد نمود، و اولین قدم ها را در دستیابی به انقلاب انرژی های تجدید پذیر برداشت.
مصرف برق
بر طبق گفته بانک بین المللی آمریكا، پیش بینی می شود كه بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۴۰، آمریكای لاتین تقریبا به ۱۵۰۰ تراوات ساعت (TWh) برق نیاز داشته باشد که این مقدار، تقریبا معادل میزان برق سراسر انگلستان در طول پنج سال است.
اما به دلیل آنکه تقریبا هیچ کدام از نیروگاه های در مقیاس بزرگ آمریکای لاتین دارای نفت خام نخواهد بود، این موضوع، زمینه را برای فن آوری های مختلف و نوین، ایجاد خواهد کرد./ منبع: marketviews

https://zistonline.com/vdcfyydv.w6d11agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما