تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 69784
زیست آنلاین: دادستان تهران اظهارات عیسی کلانتری در خصوص بی گناهی بازداشت شدگان محیط زیست را ادعایی بی مبنا خواند و اقدام او را دخالت در پرونده های قوه قضاییه نامید.
خط ونشان دادستان تهران برای رئیس محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، چندی پیش در همایش روز جهانی تنوع زیستی که در تاریخ اول خرداد ماه، برگزار گشت، عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در صحبت های خود به حمایت از فعالان محیط زیستی بازداشت شده پرداخت و اعلام  کرد، هیچ گونه مدرکی بر علیه این افراد وجود نداشته و علاوه بر آن، اشاره کرد، وزارت اطلاعات نیز به  این نتیجه که هیچ مدرکی برای اثبات فعالیت جاسوسی این افراد وجود ندارد رسیده است و افزود، هیات چهار نفره دولت اعم از وزیر دادگستری، وزیر کشور، معاون حقوق و وزیر اطلاعات نیز بر آزادی و بی گناهی  این افراد تاکید کرده اند. 
اما بلافاصله پس از انتشار صحبت های او، جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نسبت به گفته های کلانتری واکنش شدید نشان داد و گفت: سوال من از رئیس سازمان محیط زیست این است که ایشان با چه مجوز و اجازه ای در این نوع پرونده ها که نیازمند اصول قضایی است دخالت کرده اند؟ و مبنا و اصول اظهارات ایشان، را از سوی برخی وزرای دولت خواند و اشاره کرد که آن ها نیز از محتویات پرونده بی اطلاع بوده و اظهار نظرشان را دخالت در پرونده های جاری نامید. 
 دادستان تهران همچنین  با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی، اعلام داشت که تمامی وظایف این پرونده ها بر عهده قوه قضاییه بوده و با عنایت به ماده ۹۱ آیین دادرسی این تحقیقات را محرمانه برشمرد و از توضیح بیشتر در خصوص اینکه آیا مدارک و شواهدی بر علیه این افراد وجود دارد یا خیر، خود داری نمود، بر طبق گزارشات حتی تعداد دقیق بازداشت شدگان نیز نامشخص بوده و دادستانی از اعلام این آمار نیز خود داری نموده است.
.
جعفری دولت‌آبادی در ادامه اظهارات کلانتری را فاقد ارزش استنادی خواند و افزود: بهتر است ایشان توضیح در مورد خروج کاوه مدنی را جایگزین این نوع اداعاهای بی مبنا کنند و در شرایطی که خدمت رسانی به مردم و اتحاد بیشتر مسئولین و مردم ضرورت دارد از طرح مسائلی که موجب تفرقه افکنی و قانون گریزی می شود، بپرهیزند. 
وی در پایان صحبت های خود گفته بود: تحقیقات قوه قضاییه در خصوص  پرونده جاسوسی فعالان محیط زیست به زودی به پایان خواهد رسید و نتایج آن را با رعایت مقررات به استحضار مردم خواهیم رساند.
البته لازم به ذکر است تا به امروز هیچ گونه اطلاعی در خصوص پوشش فعالیت های محیط زیست و نتایج پرونده فعالین به انتشار نرسیده و هنوز مشخص نیست که جرم این افراد جهت بازداشت شدنشان چه بوده است. 


 

https://zistonline.com/vdcdo509.yt0nj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما