تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 79392
ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی نسل جدید که توسط دو خودروساز برتر جهان توسعه داده شده‌اند، می‌تواند تنها در ۳ دقیقه خودرو را برای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر مسیر شارژ کند.
 شارژ خودرو‌های برقی متحول شد
به گزارش زیست آنلاین، کاهش زمان شارژ یک عامل کلیدی برای گسترش استفاده از خودرو‌های برقی است و شرکت‌های بی‌ام‌و (BMW) و پورشه (Porsche) یک گام جدیدی در این جهت برداشته‌اند.

یک نمونه اولیه از خودروی برقی پورشه ضمن ثبت یک رکورد، با ۳ دقیقه شارژ با نرخ ۴۰۰ کیلو وات، توانست ۱۰۰ کیلومتر را بپیماید، در حالیکه شرکت بی. ام؛ و با خودروی تحقیقاتی i۳ خود، تنها طی ۱۵ دقیقه شارژ را از ۱۰ به ۸۰ درصد رساند.

هر دو شرکت، شارژر جدید ۴۵۰ کیلو واتی خود را به عنوان بخشی از کنسرسیوم "شارژسریع" (FastCharge) خود آزمایش کردند.

سیستم "شارژسریع" به جای استفاده از پورت‌های عجیب و غریب، با شارژ ترکیبی استاندارد اروپا (CCS) سازگار است که تسلا هم اخیرا موافقت کرد تا از آن پشتیبانی کند.

این عملکرد سطوح قدرت را تا ۹۰۰ ولت و ۵۰۰ آمپر بالا می‌برد. بی‌ام‌و i۳، ۳۵۰ کیلو وات شارژ گرفت تا نشان دهد چگونه سیستم می‌تواند به طور خودکار بین ۴۰۰ و ۸۰۰ ولت سوئیچ کند.

"شارژ سریع"، نمونه اولیه یک ایستگاه شارژ توسعه یافته توسط پورشه در منطقه باواریای آلمان است.

آزمایش خودروی پورشه که مجهز به سیستم خنک کننده ویژه و باتری ۹۰ کیلو وات ساعتی بود، توانست ۴۰۰ کیلو وات شارژ بگیرد.

این نرخ شارژگیری نسبت به همه خودرو‌های برقی فعلی به مراتب بیشتر است. به عنوان مثال خودرو‌های تسلا می‌توانند تنها با نرخ حدود ۱۲۰ کیلو وات شارژ شوند، در حالی که آخرین تست آئودی می‌تواند شارژ ۱۵۰ کیلو وات را قبول کند. به هر حال این روند به زودی تغییر خواهد کرد.

پورشه تایکان در سال آینده با نرخ ۳۵۰ کیلو وات شارژ خواهد شد و فولکس‌واگن (VW)، مرسدس و سایر خودروسازان امیدوارند که خودرو‌های برقی‌شان سریع‌تر شارژ شوند.

تسلا در سال ۲۰۱۹ از سوپرشارژر‌های نسل بعدی خود استفاده خواهد کرد که به طور موثر توان خروجی مدل‌های فعلی را دو برابر می‌کند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که باتری‌های خودرو‌های برقی می‌توانند بدون آنکه بر عمر باتری تاثیر قابل توجهی بگذارد، تا پنج برابر سریع‌تر شارژ شوند.

انتظار این است که خودرو‌های برقی را بتوان تنها در ۱۵ دقیقه کامل شارژ کرد که این کار موجب جذب تعداد بسیار زیادی از خریداران جدید خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: روند کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی حمل و نقل  شارژ خودروهای برقی

ساخت ۲.۵ میلیون ایستگاه شارژ خودروهای برقی تا ۲۰۲۵شارژپوینت بعنوان یکی از بزرگترین سازنده ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۵ میلادی قصد دارد ۲.۵ میلیون ایستگاه شارژ در جهان راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت caradvice، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

توسعه خودروهای برقی و الکتریکی نیازمند توسعه زیرساخت‌های لازم نظیر راه‌اندازی و ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی است که به رانندگان و دارندگان این دسته از وسائل نقلیه پاک این امکان را می‌دهد تا در مدت زمان کوتاهی اقدام به شارژ خودروی خود کنند.

حالا به تازگی شرکت شارژپوینت (ChargePoint) بعنوان یکی از بزرگترین سازندگان و اوپراتورهای ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در جهان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی، حدود ۲.۵ میلیون ایستگاه شارژ وسائل نقلیه برقی و الکتریکی در جهان ساخته و راه‌اندازی کند. ممکن است در نگاه نخست این رقم بسیار دور از انتظار باشد اما در مقایسه با توسعه فناوری خودروهای برقی و افزایش روزافزون استقبال از این صنعت چندان هم دور و ناشدنی نخواهد بود.

مجموع تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در جهان هم‌اکنون ۵۳ هزار واحد است که در حدفاصل حدودا هفت سال قرار است چند برابر شده و به مرز ۲.۵ میلیون واحد برسد.

البته شرکت‌های دیگری نیز در جهان وجود دارند که در زمینه ساخت و راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ فعالیت می‌کنند و با احتساب تعداد ایستگاه‌های ساخته شده توسط آنها، این رقم به بیش از ۴ میلیون واحد نیز خواهد رسید.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که با یک سرمایه‌گذاری ۱۲۵ میلیون دلاری قصد دارد فعالیت‌های خود را در اروپا گسترش دهد چراکه استقبال از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست در کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا و کانادا بسیار بیشتر از سایر کشورهای جهان بوده است بنابراین طبیعی است که شرکت‌های فعال در این زمینه نیز تمرکز بیشتری بر کشورهای مذکور داشته باشند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: حمایت مجلس از تولید خودروهای هیبریدی  شارژ خودروهای برقی تسلا

  شارژ خودروهای برقی تسلا فقط ظرف چند ثانیه
اگر چه خودروهای برقی به موضوعی عادی تبدیل شده‌اند اما همچنان افرادی هستند که این ایده و مشکلات مترتب بر آن را مورد تمسخر قرار می‌دهند. یکی از مهمترین این مشکلات، مدت زمان مورد نیاز برای شارژ مجدد باتری است که در حال حاضر حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

شارژ خودروهای برقی با سوپرشارژر V۳الون ماسک، مدیرعامل تسلا راهکاری جدید برای این مشکل در قالب نسل بعدی سوپرشارژر ارائه کرده است. وی ادعا می‌کند که این سوپرشارژر قادر است یک خودروی تسلا را ظرف مدت چند ثانیه شارژ مجدد نماید. ماسک در حساب توییتر خود اشاره کرد که سوپرشارژر  V۳ قادر است تا ۳۵۰ کیلووات انرژی تولید نماید. این عدد در حال حاظر دو برابر خروجی فعلی سوپرشارژرهای شبکه تسلا است.

 در زمان تنظیم این گزارش ، تسلا ۷۶۹ ایستگاه سوپرشارژر شامل ۴۸۷۶ عدد سوپرشارژر دارد.
وی همچنین برخی اطلاعات جالب در خصوص پانل‌های خورشیدی نصب شده در ایستگاه‌های سوپرشارژر فعلی را نیز اعلام نمود. ماسک بیان کرد: «پیش‌تر برخی از آنها نصب شده‌اند اما راه‌اندازی کامل آنها نیازمند سوپرشارژر V۳ و پاورپک V۲ به انضمام سولارسیتی است . این اجزاء در حال حاضر موجود هستند.»

در مقایسه با سایر رقبا، سوپرشارژرهای تسلا پیش از این نیز سریع‌ترین واحدهای شارژ بوده‌اند؛ اما با وجود انسان بلندپروازی مانند الون ماسک ، همواره جا برای بهبود و پیشرفت روزافزون وجود دارد. ایده شارژ آنی میسر خواهد بود اگر شرکت بتواند شارژهای فعلی ۱۵۰ کیلوواتی را به شارژرهای حداقل ۳۵۰ کیلوواتی تبدیل نماید ، که منجر به کاهش زمان شارژ به چند ثانیه خواهد شد و نهایتاً ایده خودروهای برقی را  – به ویژه وقتی پای سفرهای طولانی مدت به میان می‌آید –  عملی‌تر و اجرایی‌تر خواهند کرد.

اگر سوپرشارژر V۳ در سرتاسر آمریکا نصب شود، احتمالاً شاهد رکورد بین قاره ای می‌توانیم باشیم. البته باید دید انگلستان قادر است با جاده‌های شارژی الون ماسک را شکست دهد یا خیر؟ نظرات خود را با فردانما به اشتراک بگذارید.

https://zistonline.com/vdcj8tea.uqehhzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما