تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 81579
زیست آنلاین: از همه داوطلبان و علاقه مندان دعوت شده است که سهمی در مقابله با تغییرات اقلیمی داشته باشند و در بزرگترین کمپین درختکاری انگلیس شرکت کنند.
بزرگترین کمپین درختکاری در انگلیس
به گزارش زیست آنلاین، کلیه نقشه ها، مکان ها و برنامه ریزی ها برای 30 نوامبر، روزی که کارزار مباررزه با تغییرات اقلیمی با مشارکت یک میلیون نفر آغاز می شود در حال آماده شدن است.
گروه های محلی برای مشارکت در برنامه های درختکاری تشویق شده اند و از شوراهای شهر خواسته شده است که کلیه مجوزهای لازم برای کاشت درخت در مکان های عمومی صادر شود. از کلیه شرکت ها، صنایع و مشاغل نیز درخواست شده است که در محل کار خود درخت کاشته و به این کمپین بپیوندند. حتی افرادی که صاحب باغ یا مکان مناسبی برای کاشت درخت نیستند نیز تشویق شده اند که مکان هایی که امکان کاشت درخت وجود دارد را شناسایی کرده و از شورای محله یا مالک آن محل برای کاشت درخت هماهنگ کنند.
موسسه خیریه Woodland Trust امیدوار است تا سال 2050 به ازای هر نفر در کشور، یک درخت کاشته شود. درختانی که توسط این خیریه کاشته می شوند پهن برگانی نظیر، بلوط، غوشه و زازالک خواهند بود. 
بر اساس اعلام کمیته تغییرات آب و هوا، بریتانیا باید تا سال 2050، 1.5 میلیارد درخت جدید بکارد تا به هدف خود یعنی به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای که مطابق با هشدارهای علمی بین المللی در مورد بحران آب و هوا است، برسد.
دولت انگلیس هدف خود را کاشت 5000 هکتار در سال تعیین کرد، اما نرخ کاشت درخت اندکی بعد کاهش یافت، طوری که سال گذشته تنها 1420 هکتار جنگل جدید بوجود آمد. نکته مهم این است که کاشت درخت به تنهایی کافی نیست و لازم است تا مراقبت های بعدی لازم انجام شود.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcjhieo.uqevazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما