تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81929
زیست آنلاین: یک موسسه خیریه زیست محیطی هشدار داده است که بیشتر ژاکت های کریسمس از پلاستیک ساخته شده اند و به احتمال زیاد در آلودگی پلاستیکی اقیانوس های جهان نقش دارند.
آلودگی پلاستیکی ژاکت های کریسمس
به گزارش زیست آنلاین، موسسه خیریه انگلیسی هابوب پس از بررسی 108 ژاکت تهیه شده از مغازه ها و فروشگاه های آنلاین دریافت که 95٪ این ژاکت ها بصورت کلی یا جزئی از مواد پلاستیکی ساخته شده اند. اکریلیک رایج ترین فیبر پلاستیکی است که در این ژاکت های بکار رفته است بطوری که در 44٪ از ژاکت ها به طور کامل از این ماده استفاد شده است و حدود 75 درصد از آن ها تا حدودی حاوی این ماده هستند.

یک مطالعه در سال 2016 که توسط دانشگاه Plymouth در انگلستان انجام شد نشان داد که اکریلیک تقریباً 730 هزار میکرو فیبر در هر شستشو آزاد می کند که به مراتب بیشتر از مخلوط های پلی استر یا پلی استر-کتان است.

این خیریه هشدار داد با توجه به استفاده زیاد از اکریلیک، ژاکت های کریسمس به احتمال زیاد آلودگی پلاستیکی در اقیانوس های را افزایش می دهند.

این موسسه تخمین می زند علیرغم اینکه 65 میلیون نفر در حال حاضر صاحب این ژاکت ها هستند، امسال در انگلستان 12 میلیون ژاکت کریسمس به فروش برسد و این در حالی است که حدود 40 درصد از این ژاکت های فقط یک بار در طول تعطیلات پوشیده می شوند.

"سارا دیوال"، یکی از مسئولین هابوب گفت: "حرکت سریع صنعت مد و فشن یک تهدید بزرگ برای طبیعت است و این ژاکت ها نباید فقط در کریسمس استفاده شوند بلکه باید زمان های دیگر و در سال های متمادی از آن ها استفاده کرد."

برای حل مسئله زیست محیطی، این موسسه خیریه به مردم پیشنهاد می کند که ژاکت های خود را با دوستان خود عوض کنند یا ژاکت دست دوم بخرند.

در روز 13 دسامبر، مردم انگلیس این ژاکت ها را پوشیده و در مراسمات خیریه شرکت می کنند.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdci33av.t1azr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما