تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 82023
زیست آنلاین: . خبرنگار محیط زیست بی بی سی، جاستین رولات، برای بررسی سلامت ورقهای یخی قطب جنوب به دانشمندان می پیوندد.
سفری به سرد و خشکترین قاره جهان
 به گزارش زیست آنلاین، دانستن سرعت ذوب شدن یخهای قطب جنوب برای درک مقیاس بحران آب و هوا بسیار مهم است. خبرنگار محیط زیست بی بی سی، جاستین رولات ، به دلیل بررسی سلامت ورق یخ غربی قطب جنوب به دانشمندان می پیوندد. اما در ابتدا او باید خود را تحت معاینه قرار دهد. زیرا همه چیز قطب جنوب افراطی است. اگر فردی بیمار شود ده ها نفر ممکن است برای تلاش و نجات او خود را به خطر بیندازند. دیوید ووگان، رئیس علوم تحقیقات قطب جنوب انگلیس ، افرادی را که در جستجوی ماجراجویی به قطب جنوب می آیند را بازخواست می کند.

قطب جنوب سردترین و خشک ترین قاره است. این قاره دارای 90٪ یخ های جهان است. همه افراد با زندگی دریایی در اینجا و پنگوئن ها و نهنگ های غول پیکر آشنایی دارند.

خبرنگار بی بی سی می گوید : من  برای ماجراجویی به سمت جنوب نمی روم اما ماموریتی که دارم بسیار پرماجراست. من اینجا هستم زیرا یخ ها در انتهای جهان شروع به آب شدن کرده است. تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که عقب نشینی یخچال بزرگ Thwaites سرعت بیشتری گرفته است. همین ذوب شدن یخها 4٪ از افزایش سطح جهانی دریاها را تشکیل می دهد. اگر یخچال  Thwaites از بین برود ، سطح اقیانوس های جهان بیش از نیم متر افزایش می یابند. اما مطمئناً فروپاشی گسترده یخهای قطب جنوب در قسمت غربی می تواند سه متر یا بیشتر منجر به افزایش سطح دریاها شود. دانشمندان می خواهند بدانند که احتمال وقوع این اتفاق چقدر است و اگر چنین باشد چه زمانی رخ خواهد داد.

یخچال های طبیعی به دلیل انبوه خیانتکاری های بشر کوچک شده است و کل منطقه در معرض طوفان های وحشتناک قرار گرفته است. این خبرنگار می گوید: طی چند روز از ورود به مکمردو، ایستگاه اصلی تحقیقاتی آمریکا در قطب جنوب، احساس می کنم سالها در اینجا زندگی کرده ام. این موضوع فقط به خاطر طبیعت شگفت انگیز این منطقه نیست بلکه به دلیل برخورد صمیمانه و گرم مردمان اینجاست.

منبع : bbc

https://zistonline.com/vdcex78v.jh8wwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما