تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82037
زیست آنلاین: یک کافه در هند در ازای دریافت نیم کیلو پسماند پلاستیکی، یک وعده غذا می دهد.
کافه ای در هند در ازای دریافت پلاستیک غذا می دهد
به گزارش زیست آنلاین، این کافه در ماه اکتبر توسط شهرداری Ambikapur افتتاح شد و به منظور افزایش آگاهی ها در مورد لزوم جمع آوری و حذف زباله های پلاستیکی و تهیه وعده غذایی برای هر کس که این کار را انجام دهد طراحی شده است. شعار؟ "زباله بیشتر، طعم بهتر."

این افتتاحیه با حضور چاتیسگر، وزیر بهداشت هند برگزار شد و مدیر رستوران تأکید کرد که کافه در خدمت هرکسی است که با خود نیم کیلو پلاستیک بیاورد.

آجای تیرکی، شهردار آمبیکاپور گفت: کافه خیلی سریع شناخته شد زیرا درست در کنار ایستگاه اصلی اتوبوس شهر واقع شده است. هر روز ده ها نفر به این کافه می آیند. یک روز یک خانواده با کیسه های بزرگ به وزن هفت کیلو وارد شدند.

اکثر شهرهای هند با مقادیر زیادی از زباله های تفکیک نشده دست و پنجه نرم می کنند. سیستم های مدیریت زباله مؤثر کمی در هند وجود دارد و طبق گفته وزارت محیط زیست این کشور، روزانه تقریبا ۲۵ هزار تن زباله پلاستیکی در هند تولید شده که فقط حدود ۱۴ هزار تن از آنها جمع آوری می شود.

آمبیکاپور، یکی از شهرهایی است که به این مسائل اهمیت می دهد. این شهر جمع آوری ۱۰۰ درصدی زباله از درب منازل و تفکیک را به خود اختصاص داده و در رده بنده تمیزترین شهرهای هند، در رده دوم قرار گرفت. همچنین شهرداری این شهر از طریق فروش پلاستیک و کاغذ بازیافتی به شرکت های خصوصی 1.2 میلیون روپیه کسب در آمد می کند و پلاستیک های جمع آوری شده از این کافه در ساخت جاده استفاده می شوند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcjayeo.uqe8tzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما