تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82059
زیست آنلاین: در سراسر جهان، گونه های جانوری، مناظر و منابع طبیعی در معرض خطر آتش سوزی های به ظاهر غیرممکن قرار دارند.
خطرات ناشی از آتش سوزی
در معرض خطر قرار داشتن گونه های جانوری به گزارش زیست آنلاین، بنیاد کوالای استرالیا، پس از نگرانی از کشته شدن ۲۰۰۰ کوالا در آتش سوزی های گسترده در جنوب شرقی استرالیا، این حیوان را "از نظر عملکردی منقرض شده" اعلام کرد.

با این حال، این ادعا مورد انتقاد واقع شده است چرا که هنوز هم حدود ۱۵ تا ۲۸ هزار کوالا در نیو ساوت ولز زندگی می کنند.

با این وجود، دانشمندان معتقدند که اگر زیستگاه این جانور به طور مداوم تخریب شود، تا سال 2050 این گونه منقرض خواهد شد.

تهدید آب آشامیدنی  براساس بررسی زمین شناسی ایالات متحده، 80 درصد از آب شیرین این کشور از زمین های جنگلی است. این بدین معنی است که اثر آتش سوزی در مناطق خاص نه تنها برای آب آشامیدنی بلکه برای زیستگاه های آبی نیز می تواند فاجعه بار باشد.

پس از آتش سوزی کلرادو در ماه سپتامبر، جمعیت ماهی رودخانه Animas هشتاد درصد کاهش پیدا کرد.

تهدید سلامتی  دود حاصل از آتش سوزی خطر عمده ای برای سلامتی انسان به حساب می آید زیرا حاوی مقادیر زیادی PM2.5 است. این ذرات می توانند  وارد ریه ها و جریان خون شوند.

دود ناشی از آتش سوزی در سیدنی در اوایل این ماه منجر به اعلام وضعیت اضطراری بهداشتی در این شهر شد.

افزایش انتشار دی اکسید کربن کارشناسان می گویند آتش سوزی عامل حدود 20 درصد ز انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است. گاردین استرالیا اعلام کرد که از ماه آگوست، آتش سوزی در نیو ساوت ولز و کوئینزلند تقریبا نیمی از انتشار گازهای گلخانه ای سالانه استرالیا را بر عهده داشته است.

از بین رفتن زمین آتش سوزی می تواند با سرعت حداکثر 14 مایل در ساعت پیشروی کند، به این معنی که می تواند مناطق بزرگی از زمین اطراف را به سرعت از بین ببرد. ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۵ بزرگترین فصل آتش سوزی خود را تجربه کرد که طی آن بیش از 4 میلیون هکتار زمین در آتش سوخت.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcdnz0j.yt0xk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما