تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82083
زیست آنلاین: استفاده از کیسه های پلاستیکی یکبارمصرف در نیومکزیکو ممنوع اعلام شد.
ممنوعیت استفاده از کیسه های یکبارمصرف در نیومکزیکو
به گزارش زیست آنلاین، برای قرن ها ساکنان مکزیکوسیتی، تورتیلا گرم را با استفاده از پارچه های قابل استفاده مجدد یا سبد های بافته شده از کاه به خانه می آوردند و سایر مواد غذایی را با رولهای کاغذ مخروطی حمل می کردند.

در حال حاضر ممکن است مردم پایتخت مکزیک مجبور شوند به آن روشهای قدیمی روی بیاورند چرا که قانون جدیدی که چهارشنبه اجرایی شده است، کیسه های پلاستیکی را که در طول 30 سال گذشته به شدت فراگیر شده بود، ممنوع اعلام کرد. مردم آمادگی خود را برای این تغییر روش اعلام کرده اند و فروشگاه های مواد غذایی قول داده اند کیسه های فیبر مصنوعی قابل استفاده مجدد ارائه کنند.

کلودیا هرناندز، مدیر آگاهی محیط زیست شهر می گوید: ما در زمینه بسته بندی کالاها، تاریخچه بسیار غنی داریم و اکنون شاهد آن هستیم که مردم در حال بازگشت به استفاده از سبد ها و دیگر روش های سازگار با محیط زیست هستند.

برخی از ساکنان مکزیکو سیتی هنوز از کیسه های سنتی آویات یا حوله های توریلی یا سبد استفاده می کنند و بسیاری دیگر به ویژه افراد سالخورده سبدهای خرید چرخدار و تاشو استفاده می کنند. برخی از تجار هنوز از قوطی های قدیمی ساردین برای اندازه گیری کالاهای فله ای استفاده می کنند.

طبق قانون جدید، در صورت بیرون آمدن کیسه های پلاستیکی از فروشگاههای مواد غذایی آنها جریمه خواهند شد. بیشتر آنها کیسه های خرید قابل استفاده مجدد از جنس فیبر پلاستیکی ضخیم را پیشنهاد می دهند و معمولاً آنها را با قیمت تقریبی 75 سنت به فروش می رسانند.

منبع : nbcnews

https://zistonline.com/vdcaewna.49nua15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما