تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 82113
زیست آنلاین: خنثی کردن مقررات زیست محیطی توسط دولت ترامپ که شامل مواردی است که برای مهار تغییرات اقلیمی در نظر گرفته شده است به بحرانهای اقلیمی دامن می زند.
اقداماتی از دولت ترامپ که به بحرانهای اقلیمی دامن می زند
 

به گزارش زیست آنلاین، استرالیا در حال سوختن است، قطب شمال در حال ذوب است. با این وجود، ترامپ مقررات مربوط به تغییر اوضاع را تغییر نمی دهد. از حذف قسمتهای اصلی قانون حمایت از محیط زیست برای ایجاد محدودیت در تولید گازهای گلخانه ای نیروگاه ها تا تلاش برای حذف قوانین زیست محیطی تصویب شده توسط اوباما و دولت های قبلی، ترامپ در حال دامن زدن به بحران آب و هوایی است.

زمین برای دومین بار رکورد گرمترین سال خود را زد. قطب شمال در حال ذوب شدن است. استرالیا با آتش سوزی های جهنمی می جنگد که با گرم شدن کره زمین حتی بدتر هم می شود.

سالهاست که دانشمندان برتر جهان در زمینه آب و هوا هشدار داده اند که بدون کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه ای، خطر ابتلای میلیون ها نفر به بدترین عواقب بحران آب و هوایی نظیر خشکسالی های مکرر، آتش سوزی های شدید و حتی کمبود مواد غذایی وجود دارد. در اینجا برخی  از اقداماتی که در دولت ترامپ منجر به افزایش بحرانهای اقلیمی شده است آورده می شود:

بازنگری در یک قوانینی که نیاز به ارزیابی های زیست محیطی دارد در تاریخ 9 ژانویه، دولت ترامپ برنامه هایی را برای بازنویسی مقررات قبلی به منظور سهولت در ساخت پروژه های بزرگ زیرساختی بدون در نظر گرفتن تأثیرات احتمالی آنها در انتشار گازهای گلخانه ای یا ایجاد بحرانهای آب و هوایی از جمله افزایش سطح دریا، اعلام کرد. تغییراتی که در مورد نحوه اجرای قانون سیاست ملی محیط زیست برای پروژه هایی مانند خطوط لوله، ساخت بزرگراه ها و معادن که قبلا لازم بود ارزیابی های عمیقی از اثرات زیست محیطی آنها صورت بگیرد اعمال می شود.

به گفته روزنامه نیویورک تایمز، دیوید برنارد، وزیر امور داخلی، این تغییرات را مهمترین اقدام مقررات زدایی دولت اعلام کرد. این تغییرات پیشنهادی بسیاری از گروه های زیست محیطی را عصبانی کرده است.

ضعف استانداردهای مصرف سوخت در سال 2018 ، روزنامه تایمز گزارش داد که دولت ترامپ به دنبال تغییر مقررات مصرف سوخت و معیارهای انتشار گازهای گلخانه ای است. اگر تغییر پیشنهادی به مرحله اجرا درآید، می تواند عواقب جبران ناپذیری برای این سیاره داشته باشد: براساس اعلام آژانس حفاظت از محیط زیست، صنعت حمل و نقل آمریکا بیشتر از هر بخش دیگر از اقتصاد این کشور، گازهای گلخانه ای ساطع می کند.

جایگزین کردن برنامه های انرژی پاک در جهت افزایش برق تولیدی از نیروگاهها، دولت ترامپ پیشنهادهایی برای جایگزینی برنامه انرژی های پاک دارد که می تواند عواقب جدی برای سلامتی انسان و کره زمین داشته باشد. برنامه انرژی پاک تصویب شده در دولتهای قبلی در مورد انتشار دی اکسید کربن از نیروگاه ها بوده است که طبق آن میزان انتشار کربن دی اکسید از ژنراتورها در مقایسه با سال 2005 باید 32 درصد کاهش یابد.

جایگزینی ترامپ برای برنامه انرژی پاک، قانون مقرون به صرفه انرژی نامیده می شود و به ایالات متحده اجازه می دهد تا استانداردهای تولید گازهای گلخانه ای خود را برای نیروگاه های با سوخت زغال سنگ تعیین کنند.

افتتاح اراضی عمومی و آبهای ساحلی برای حفاری نفت و گاز بسیاری از دانشمندان هشدار می دهند که نگه داشتن سوخت های فسیلی در زمین برای مقابله با بحران آب و هوا بسیار مهم است. اما دولت ترامپ ، آمریکا را در جهت مخالف سوق داده است و بخشهای وسیعی از زمین و آبهای دریایی را به سمت حفاری نفت و گاز باز کرده است.

خروج از توافق نامه اقلیمی پاریس اقدام ترامپ برای خروج ایالات متحده از توافق نامه اقلیمی پاریس، که تقریباً همه کشورهای جهان با آن توافق کردند، یک ضربه بزرگ برای واکنش جهانی به بحران آب و هوا بود.

محدود کردن انتشار گازهای متان سال گذشته ، سازمان حفاظت محیط زیست دولت ترامپ اعلام کرد که دیگر نیاز نیست شرکت های نفت و گاز مانیتورهایی برای نشان دادن میزان نشت متان از چاه ها، مخازن و خطوط لوله های جدیدی که کشف می کنند نصب کنند.

تأخیر در تصویب قانون هیدرو فلوروکربنها این پیمان اصطلاحاً Kigali نامیده می شود و در رابطه با یکی از گازهای گلخانه ای به نام هیدروفلوئوروكربنها است كه در یخچال ها و سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرند. این گازها به دلیل ظرفیت زیاد آنها برای به دام انداختن مقادیر زیادی از گرما در جو، گاه "گازهای گلخانه ای فوق العاده" خوانده می شوند. آنها بیش از 1000 برابر پتانسیل گرمایش بیشتر از دی اکسید کربن دارند.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcexz8v.jh8wzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما